Pedagoginės sąveikos ypatumai pradinėse klasėse

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagoginės sąveikos ypatumai pradinėse klasėse
Alternative Title:
The Peculiarities of Pedagogical interaction in Primary School
In the Journal:
Pedagogika. 2000, 43, p. 112-116
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy; Pradinis ugdymas / Primary education.
Summary / Abstract:

LTStatistiškai nustatyta, kad mokytojas yra pagrindinis pedagoginių kontaktų iniciatorius, o tai prieštarauja pedagoginės sąveikos sampratai. Taip pedagogas įgyvendina savo tikslus: tikrina, kaip kai kurie mokiniai suprato aiškinimą, ką prisimena, klausia nedėmesingus, lėtesnio mąstymo mokinius, stengiasi sudaryti situaciją, padedančią aktyvinti klasės mokinius. Galima matyti tendenciją organizuoti dinamišką ugdymo procesą: per trumpą laiką pateikti kuo daugiau mokomosios medžiagos bei kaip galima greičiau išgirsti atsakymą į pateiktą klausimą. Per pamokas pastebėta netikslingo ir neracionalaus kontaktų paskirstymo tendencija. Pastebėta, kad ugdymo poveikis skiriasi tarp mažiausiai ir daugiausiai kontaktų turėjusių mokinių. Mokytojo skubotos sąveikos su mokiniais slopina kai kurių ugdytinių aktyvumą: dažniausiai klausiamas tas, kuris ir taip veržiasi atsakyti. Būtina specialiai mokyti kalbos etiketo pradinėse klasėse, nes tyrimai parodė, jog pedagogas, per pamoką turintis daugiau kontaktų, susijusių su kalbos etiketu, pasiekia geresnių moksleivių mokymosi rezultatų. Mokytojai stengiasi palaikyti pamokos tempą, pateikti mokiniams kuo daugiau informacijos, organizuoti pratybas, todėl praktiškai net nebando akcentuoti kalbos etiketo. Tokio bendravimo pasekmės akivaizdžios: emocionalų pirmoko reagavimą į visus ugdytojo pedagoginius veiksmus keičia apatija.Reikšminiai žodžiai: Pradinis ugdymas; Pedagoginė sąveika; Socialinė kompetencija.

ENThe main goal of this article is to analyze how primary school pupils attain experience of language etiquette in the lessons during the process of pupils’ and teachers’ interaction. The article covers description of variety of pedagogical contacts in the primary school lessons, research data, which shows teachers’ and pupils’ pedagogical contacts in the facet of language etiquette. The main conclusions of the article are: (1) The teacher is the main initiator of pedagogical contacts. This is decrease the perception of pedagogical interaction. (2) We observed tendency of irrational and pointless distribution of contacts. (3) We also observed the significant difference of teaching intensiveness between the pupils who had least and most contacts. (4) The analysis of data shoed that special attention must be paid to the teaching and learning language etiquette in the primary school, because research data disclosed that teachers, who have more related with language etiquette contacts, attain better results.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7783
Updated:
2018-12-20 22:51:30
Metrics:
Views: 24    Downloads: 8
Export: