Smurto ir patyčių prevencija : tarp veiklos ir išmokto bejėgiškumo

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Smurto ir patyčių prevencija: tarp veiklos ir išmokto bejėgiškumo
Alternative Title:
Violence and bullying prevention: between practices and learned helplessness
Keywords:
LT
Nusikalstama veika / Offence; Patyčios / Bullying; Prevencija / Prevention; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTPatyčių problema Lietuvoje yra nagrinėjama nuo 1994 m. įvairiuose straipsniuose ir tyrimų ataskaitose (Zaborskis, Cirtautienė, Žemaitienė, 2005; Targamadzė, Valeckienė, 2007 ir kt.) šis reiškinys yra išryškinamas kaip vienas grėsmingiausių socialinių reiškinių mūsų visuomenėje. Lietuva pagal minėtus kriterijus yra įvardijama kaip viena iš šalių, kurioje nepakankamai skiriama dėmesio įvairių prevencinių programų ir skirtingų metodikų taikymui, jų vieningos diegimo politikos kūrimui. Vyraujanti smurto ir patyčių problema ypač išryškinama Švietimo ugdymo institucijose, analizuojant santykius tarp pačių besimokančiųjų, įrodant vaikų nesugebėjimą savarankiškai atstovauti ir apginti savo interesus (Valeckienė, 2004; Čaikinienė, 2009 ir kt.). Tačiau ar ši pasirinkta pozicija visada yra teisinga? Ar bandymas orientuoti vaikus į pozityvų saviugdos procesą, patiems suaugusiems iš anksto siekiant numatyti ir suplanuoti so- cioedukacinės veiklos etapus, nėra neveiklumo ir įgyjamo vaikų bejėgiškumo pradžiamokslis? Straipsnyje bus apžvelgtos pagrindinės patyčių bei smurto analizės kryptys ir priežastys, sąlygojančios besimokančiųjų bejėgiškumo jausmo atsiradimą, skirtingų institucijų tarpusavio bendradarbiavimo ypatumai, sprendžiant minėtų problemų išryškėjimą socioedukacinėje aplinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Patyčios; Prevencija; Smurtas; Socioedukacinė aplinka; Bullying; Prevention; Socioeducational environment; Violence.

ENBullying is a problem in Lithuania from 1994 issue. Various articles and research reports (Zaborskis, Cirtautiene, Žemaitiene, 2005; Targamadzė, Valeckiene, 2007, etc.), of this phenomenon is highlighted as one of the gravest social phenomena in our society. Lithuania, according to these criteria, is identified as one of the countries where insufficient attention is given various prevention programs and the application of different methodologies in their integrated implementation of policy development. The prevailing violence and bullying in particular, highlights the problem of education in educational institutions, analyzing the relationship between the learners themselves, evidence of children’s inability to self-represent and defend their interests (Valeckiene, 2004; Caikiniene, 2009 and etc.). However, whether this choice is always in the right position? Will attempt to target children in a positive self-help process the same for adults in advance to anticipate and plan diagnosed stages, there is inaction and powerlessness of children occurring primer? This article is an overview of bullying and violence in the main analysis of trends and reasons leading to the emergence of a sense of helplessness children of different characteristics of inter-institutional cooperation in solving the social problems in clearing up the socio educational environment. [From the publication]

ISBN:
9786094300363
Related Publications:
Patyčių paplitimas ir raiška paauglystėje / Jurgita Sereikienė, Birutė Šilėnienė. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2013, Nr. 1 (39), p. 63-69.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76037
Updated:
2020-04-18 07:31:41
Metrics:
Views: 15
Export: