Neformalusis muzikinis švietimas vaikų patirčių kontekste : įtraukusis ar ribojantis?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neformalusis muzikinis švietimas vaikų patirčių kontekste: įtraukusis ar ribojantis?
Alternative Title:
Non-formal musical education in the context of children’s experiences: involving or limiting?
In the Journal:
Pedagogika. 2018, 129, p. 126-141
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos besimokančiųjų muzikos mokyklose patirtys, dėmesį sutelkiant į įtraukties ir ribojimų problematiką (politinio ir praktinio dualizmo problemos kontekste), remiantis universalaus ugdymo dizaino koncepcija. Tyrimo duomenų analizė atskleidė pirmines besimokančiųjų patirtis muzikos mokykloje, mokytojo elgesio identifikaciją mokymo(si) procese, nes jis yra svarbus dėl mokinių (ne)įtraukties ir (ne)ribojimo. Taip pat atskleidė formaliojo vertinimo raišką ugdymo procese. Apibendrinant tyrimo duomenis keliama prielaida, kad neformalusis muzikinis vaikų švietimas vis dar nepajėgia visavertiškai įtraukti vaikų ir užkirsti kelią ribojimams, atliepiant jų individualius poreikius, bet siekia daugiau integruoti vaikus į sistemą, t. y. ne sistemą pritaikyti prie besimokančiųjų, o besimokančiuosius pritaikyti prie sistemos. [Iš leidinio]

ENThe article deals with analysis of experiences of music school students through focusing on the threat of involvement and discrimination (in the context of the problem of political and practical dualism) by employing the conception of universal education design. Analysis of the research data revealed students’ primary experiences in music school, identification of teacher’s behaviour in the process of teaching and learning which significantly contributed to (non-)involvement and (non-)limitation of students as well as manifestation of formal assessment in the education process. Summing up, an assumption is drawn that non-formal music education of children is still incapable of full-fledged involvement of children and prevention from discrimination while meeting their individual needs; however, it aims at higher integration of children into the system, i.e. not to adjust the system to the learners but rather to adapt the learners to the system. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2018.09
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Neformaliojo suaugusiųjų mokymosi poreikiai ir galimybės: Panevėžio miesto atvejis / Valdonė Indrašienė, Violeta Jegelevičienė, Odeta Merfeldaitė, Romas Prakapas, Asta Railienė, Irena Žemaitaitytė. Socialinių mokslų studijos 2021, Nr. 12 (1), p. 83–98.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/75763
Updated:
2022-01-01 21:10:18
Metrics:
Views: 17    Downloads: 8
Export: