Artimųjų netektį išgyvenančių 7-11 metų vaikų socializacijos ypatumai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Artimųjų netektį išgyvenančių 7-11 metų vaikų socializacijos ypatumai
Alternative Title:
Socialization aspects of bereaved children aged 7-11
Keywords:
LT
Mokytojų ugdymas / Teacher education; Politinė ideologija / Political ideology; Socializacija / Socialization; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje atskleidžiami 7-11 metų vaikų, išgyvenančių vienokią ar kitokią artimųjų netektį, psichosocialiniai raidos aspektai. Ekstrapoliuojamas netektį išgyvenančių vaikų emocinis pažeidžiamumas, apsunkintas identifikavimosi vyksmas ir socializacijos procesas išiyškina šios temos svarbą ir reikšmingumą. Taip pat parodoma, kaip svarbu yra laiku ir tinkamai suteikti reikiamą pagalbą gedinčiam ar nusiminusiam vaikui. Atlikta anketinė pradinių klasių mokytojų apklausa parodė, kokia realybė supa miesto, rajono ir kaimo pedagogus ir moksleivius: kone kiekvienam apklausoje dalyvavusiam mokytojui tenka apie 17% „nelaimingų“ vaikų, patyrusių netekčių ir dėl to gyvenančių nepilnose šeimose. Tiesa, nagrinėjant šią problemą netekties sąvoka suprantama žymiai plačiau, tai ne vien tik artimųjų mirtis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Artimųjų netektis; Emocinis pažeidžiamumas; Identifikacija; Identifikacija, socialinė rizika; Socialinė rizika; Socializacija; Bereavement; Emotional vulnerability; Identification; Loss of loved ones; Social risk; Socialization.

ENThe article discusses children who lost close people (pets) and further processes of self-identification and socialization. The concept of loss is understood wider than only a loss of a parent in the cause of his/her death. The data of the recent survey is shown and analyzed also. Contrary to what many adults would like to believe, young children are highly curious about death, think about it with some frequency, and are quite willing to talk about it. Children’s coping capacities are also tested when they lose a parent, pet, or other loved one. When a loved one dies, most children will go thruough a grieving process that can last a year or even longer, depending on the importance of the person who died for the child. Our survey has showed that there are some children who suffered a different sort of loss almost in every primary class. 274 children live with divorced parents, 82 of them - lost a father or mother because of death. According to many researchers young children take their parents’ divorce more painfully than any other loss. After any loss children lose a part of their identity and the process of socialization becomes more difficult. That is why it is very important to know how to behave with such children during the classes and out of school as they need someone who would understand and counsel them. [From the publication]

ISBN:
9986384842
Related Publications:
Vaiko sukurta pasaka - jo vidinio pasaulio pažinimo palydovė / Nijolė Bražienė. Žvirblių takas. 2005, Nr. 1, p. 14-17.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74729
Updated:
2020-04-24 06:48:56
Metrics:
Views: 7
Export: