Būsimųjų muzikos mokytojų individualiojo vokalinio ugdymo strategija : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būsimųjų muzikos mokytojų individualiojo vokalinio ugdymo strategija: disertacija
Alternative Title:
Strategy of future music teachers’ individual vocal education
Publication Data:
Vilnius : Edukologija, 2013.
Pages:
223 p
Notes:
Disertacija rengta 2006-2013 m. Lietuvos edukologijos universitete. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2013. Bibliografija.
Keywords:
LT
Meninis ugdymas / Art education; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTDėmesys individualiojo vokalinio ugdymo problematikai tampa aktualus, kalbant apie būsimuosius muzikos mokytojus, kurie, siekdami užtikrinti visavertį savo ugdytinių tobulėjimą, turi įgyti tvirtą vokalinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių pagrindą, plėtoti ne tik savo dalykines, bet ir bendrąsias kompetencijas, pasiruošti naujų pedagoginių vaidmenų atlikimui. Disertacijos tyrimo tikslas – parengti būsimųjų muzikos mokytojų individualiojo vokalinio ugdymo strategiją. Ginamieji disertacijos teiginiai: 1. Vokalinis ugdymas yra vienas iš pagrindinių muzikinio ugdymo komponentų, todėl būsimiesiems muzikos mokytojams būtini išugdyti vokaliniai gebėjimai ir įgūdžiai. 2. Individualusis vokalinis ugdymas sudaro palankias sąlygas individualizuoti ugdymo turinį ir technologijas, prisitaikyti prie konkretaus būsimojo muzikos mokytojo poreikių ir galimybių. 3. Holistiniu požiūriu ir ugdomų vokalinių gebėjimų bei įgūdžių psichinio ir fizinio aspektų derme pagrįsta individualiojo vokalinio ugdymo strategija yra svarbi, plėtojant muzikos mokytojo vaidmenis ir ugdant kompetencijas. Remiantis mokslinės literatūros, dokumentų analize ir empirinio tyrimo, grįsto kiekybinio ir kokybinio metodų derinimu, rezultatais sukurta būsimųjų muzikos mokytojų individualiojo vokalinio ugdymo strategiją, kuri suprantama kaip organizuotas, tikslingas veiksmų planas, skirtas numatytam ilgalaikiam tikslui pasiekti – optimizuoti būsimųjų muzikos mokytojų rengimą, įvardijant pagrindinius principus, strategijos uždavinius, taip pat nusakant strategijos komponentus.Reikšminiai žodžiai: Individualusis vokalinis ugdymas; Dainavimas; Muzikos mokytojas; Muzikinis ugdymas; Individual vocal education; Singing music; Teacher; Music education.

ENAttention granted to problems of individual vocal education becomes urgent having in mind future music teachers who have to acquire vocal knowledge, master fundamentals of vocal abilities and skills, develop their both subject–specific and generic competences, prepare for new teachers’ educational roles to ensure their learners’ overall improvement. The aim of the research – to work out strategy of future music teachers’ individual vocal education. The following theses are to be defended: 1. Vocal education is one of the main components of musical education, therefore it is essential for future music teachers to acquire vocal abilities and skills. 2. Individual vocal education creates favourable conditions for individualizing education content and technologies with regard to the needs and potentialities of a particular future music teacher. 3. Strategy of individual vocal education grounded on a holistic approach and harmony of psychic and physical aspects of vocal abilities and skills, is crucial in increasing music teachers’ roles and competence development. Drawing on the results of the research dissertation, strategy of future music teachers’ individual vocal education was developed. Strategy here is understood as an organized, expedient plan of activities to achieve a long-term effect – to optimize future music teachers’ training, indicating its main principles, strategy objectives and defining strategy components – education content and education technologies.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73974
Updated:
2022-01-23 16:49:58
Metrics:
Views: 99    Downloads: 6
Export: