Būsimųjų muzikos mokytojų kūrybiškumo ugdymas taikant muzikinę improvizaciją disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būsimųjų muzikos mokytojų kūrybiškumo ugdymas taikant muzikinę improvizaciją: disertacija
Alternative Title:
Development of future music teachers’ creativity through musical improvisation
Publication Data:
Šiauliai : BMK leidykla, 2014.
Pages:
216 p
Notes:
Disertacija rengta 2010-2013 metais Šiaulių universitete. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2014. Bibliografija.
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Meninis ugdymas / Art education; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Muzika / Music.
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje siekiama atskleisti muzikinės improvizacijos taikymo galimybes, ugdant būsimųjų muzikos mokytojų kūrybiškumą. Muzikinė improvizacija kaip veikla gali pasitarnauti sudėtingam asmenybės savikūros procesui, padėti žmogui veikti nestandartiškai. Stingant pedagoginei veiklai tinkamų improvizacinio ugdymo metodikų, parengtų arba adaptuotų tyrimo instrumentų, leidžiančių identifikuoti žmogaus kūrybinės veiklos rezultatus, aktualu tyrinėti muzikinės improvizacijos pagalba ugdomą kūrybiškumą. Koncentruojamasi į probleminius klausimus: kaip muzikinis improvizavimas gali prisidėti prie studentų kūrybiškumo ugdymo? Kokia muzikinės improvizacijos edukacinė reikšmė, integruojant ją į muzikos pedagogikos studijas universitete? Kokia taikomoji muzikinio improvizavimo pedagoginėje veikloje nauda? Pirmoje disertacijos dalyje atliekama kūrybiškumo teorinio diskurso analizė. Antrojoje dalyje atskleidžiama improvizacijos samprata. Trečiojoje dalyje pristatomi žvalgomojo tyrimo rezultatai. Ketvirtojoje dalyje empiriniais tyrimais patvirtinamas sukurtos eksperimentinio ugdymo metodikos, taikant muzikinį improvizavimą, veiksmingumas. Parengtais diagnostiniais instrumentais sisteminiu požiūriu palyginti tyrimo dalyvių improvizavimo, muzikinio kūrybinio mąstymo pokyčiai, įvykę eksperimentinio ugdymo metu. Empiriniais muzikinio kūrybinio mąstymo kriterijais įvertintos kūrybiškumo apraiškos improvizacijose. Trianguliacijos principu taikant kelis duomenų rinkimo ir apdorojimo metodus, atskleista teigiama improvizacijos įtaka respondentų muzikinio kūrybiškumo ugdymui, nustatyta edukacinė, taikomoji improvizavimo nauda.Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumo ugdymas; Muzikinė improvizacija; Muzikinis ugdymas; Musical improvisation; Creativity development; Music education.

ENThe Doctoral Dissertation aims to reveal the possibilities to apply musical improvisation in development of future music teachers’ creativity. Musical improvisation can facilitate the complex process of personality self-creation, help a person act in a non-standard way. As pedagogical activities lack suitable methods for improvisational development, designed or adapted research instruments enabling identification of results of person’s creative performance, it is relevant to investigate creativity developed by musical improvisation. The research focuses on the following problem questions: how can musical improvisation contribute to development of students’ creativity? What is the educational significance of musical improvisation when integrating it into music pedagogy studies in university? What is the applied use of musical improvisation in pedagogical performance? The first part of the Doctoral Dissertation carries out analysis of the theoretical discourse of creativity. The second part reveals the concept of improvisation. The third part introduces the results of the pilot research. The fourth part deals with the efficiency of the designed experimental education methods applying musical improvisation being proved by empirical research. By employing the designed diagnostic instruments, the changes in musical creative thinking that happened during the experimental education have been compared in a systemic aspect. The manifestations of creativity in improvisations have been assessed by employing the empirical criteria of musical creative thinking. The positive impact of improvisation on development of respondents’ musical creativity, the educational, applied use of improvisation have been estimated by applying several methods of data collection and processing according to the principle of triangulation.

Related Publications:
Musical creativity: overview of research in Lithuania / Rūta Girdzijauskienė, Sandra Rimkutė-Jankuvienė. Looking for the unexpected: creativity and innovation in music education : proceedings of the 24th EAS Conference / editing: Rūta Girdrzijauskienė, Emilija Sakadolskienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2016. P. 51-60.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73891
Updated:
2022-01-21 15:23:59
Metrics:
Views: 32    Downloads: 8
Export: