LTDaugumai kino režisierės Oksanos Burajos filmų būdingas hibridiškumas, t. y. balansavimas ties dokumentinio ir vaidybinio kino riba. Vis dėlto kas atsitinka, kai tokiame filme atsiduria herojus vaikas? Ar vaikas reprezentuoja pats save, ar yra naudojamas kaip tuščias ekranas suaugusiųjų jausmams ir mintims projektuoti? Kokią įtaką tai gali turėti kūrybos procesui ir filmo „perskaitymui“? Straipsnyje siekiama ištirti etinius vaiko reprezentacijos aspektus filme „Liza, namo!“ (2012). Šiam tikslui pasitelkta filmo recepcijos, turinio bei formos ir režisūrinio metodo analizė, režisierės pasisakymai spaudoje bei interviu su filmo operatore Kristina Sereikaite. Filmo žanras ir vaiko reprezentacijos pobūdis tyrinėjamas remiantis Billo Nicholso dokumentinio kino teorija bei Glazgo universiteto profesorės Karen Lury monografijos „Vaikas kine: ašaros, baimės ir pasakos“ (Child in Film: Tears, Fears and Fairy Tales) įžvalgomis apie vaiko reprezentacijos kine problemas. [Iš leidinio]
ENHybridity is a distinctive quality of a number of films by director Oksana Buraja, i.e., they keep balancing on the verge between documentary and fiction. What happens, however, with a child finding herself as the main character in this kind of film? The article deals with the problem of the child’s representation and related ethical issues in the film by Buraja "Lisa, Go Home!" (2012). For this purpose, the author analyses the film’s reception, its content and form, as well as its directing method, also employing the director’s media appearances and an interview with the camera-woman, Kristina Sereikaitė. To analyse the genre of the film and the mode of the child’s representation, the theory of documentaries by Bill Nichols and insights regarding problems with the representation of children in movies by the professor of the University of Glasgow, author of the monograph "Child in Film: Tears, Fears and Fairy Tales" Karen Lury, are employed. [From the publication]