Šių dienų pianistų W. A. Mozarto interpretacija : tikimybių sistema ir atvira kūryba

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šių dienų pianistų W. A. Mozarto interpretacija: tikimybių sistema ir atvira kūryba
Keywords:
LT
Interpretacija; Pianistai; Muzika; Fortepijonas.
Summary / Abstract:

LTŠių dienų pianistai sąmoningai ir intuityviai perima ankstesnę patirtį, ją kūrybiškai plėtoja ir taip pat laužo, drasko apibrėžtą tikimybių sistemą, bando surasti naujus kelius. Remiantis nuosekliais ir nuodugniais tyrinėjimais publikuoti W. A. Mozarto "Urtekstai" - pianistai turi galimybes skambinti iš natų, kurias tiksliai užrašė pats kompozitorius. Išsamiai analizuojami kompozitoriaus gyvenimo laikotarpio estetiniai postulatai, įvairūs prisiminimai, laiškai, kita dokumentacija, kuri gali padėti jautriau suprasti kūrybos esmę. Iš daugybės šių dienų pianistų išskiriami keli, ryškiausiai atstovaujantys skirtingoms interpretacinėms kryptims. Tai austrų tradicijų tęsėjas - Alfredas Brendelis, pripažinta "klasikų specialistė" Mitsuku Uchida, įrašiusi visus W. A. Mozarto koncertus, Alicija de Larrocha, poetiškumo, grakštumo, trapumo simbolis. Ypač pabrėžiami Ivo Pogorelichius, Piotras Anderszewskis, Nelsonas Freire, Andrasas Schiffas, populiarūs interpretatoriai. Šiandien įsitvirtina ir atviros kūrybos idėja, kai atlikėjas klausytojui pateikia tik pirminį brėžinį, palikdamas kitiems pridėti ir atimti, patiems kurti vaizdinį, artimą kompozitoriaus ir asmeniniam pasauliui. Šis teiginys patvirtinamas U. Eco Atviro kūrinio idėjomis ir konkrečiomis mintimis. [Iš leidinio]

ENContemporary piano players purposely and intuitively absorb and creatively develop previous experience; break and tear set probability system; and try to find new ways. W. A. Mozart Urtexts were published based on consistent and exhaustive studies. Thus piano players have the opportunity to play notes written by the composer. The publication analyses esthetical postulates from the period of the composer’s life; and various memories, letters, and other documents that may be helpful in recognising the essence of his creations. It highlights few piano players who mostly represent various directions of interpretation. They are: the successor of Austrian traditions Alfred Brendel, the acknowledged “specialist of classical composers” Mitsuku Uchida, who recorded all W. A. Mozart‘s concerts, and Alicija de Larrocha, the symbol of poetry, grace, and tenderness. It extremely emphasizes the most popular interpreters: Ivo Pogorelich, Piotr Anderszewski, Nelson Freire, and Andras Schiff. Today, open creation idea, when a performer delivers to a listener initial scheme only leaving the opportunity to add or deduct something, or create images close to the world of the composer and oneself, comes into force. This statement is based on open creation ideas and certain thoughts of U. Eco.

ISBN:
9986503612
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7365
Updated:
2013-04-28 16:35:43
Metrics:
Views: 22
Export: