Einsatz der Korpermotorik im Phonetikunterricht: Diskussion aus Psycholinquistischer Sicht

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Vokiečių kalba / German
Title:
Einsatz der Korpermotorik im Phonetikunterricht: Diskussion aus Psycholinquistischer Sicht
Alternative Title:
Kūno motorikos vaidmuo fonetikos praktiniuose užsiėmimuose
In the Journal:
Pedagogika. 2006, 82, p. 106-109. [Pedagogy]
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje nagrinėjama aktuali ir iki šiol mažai psicholingvistiniu ir neurofiziologiniu požiūriais tirta kūno motorikos elementų panaudojimo dėstant užsienio kalbos fonetiką tema. Tenka pripažinti, kad iki šiol taikomi tradiciniai grynai imitaciniai metodai nepadeda besimokantiesiems efektyviai „įsisąmoninti“ ir sensibilizuoti fonetinius reiškinius. Jeigu neigiamą interferencijos poveikį segmentiniame lygmenyje padeda įveikti vizualinio, taktilinio analizatorių pasitelkimas, tai suprasegmentiniame lygmenyje, kuris pasižymi aukščiausiu pastovumo ir tvirtumo laipsniu, susiduriama su didelėmis problemomis. Kokybiškai naujas galimybes atveria kalbėjimo motorikos ir kūno motorikos elementų sąveika ir sinchronizavimas, kurie jau seniai veiksmingai naudojami rengiant aktorius ir diktorius. Remiantis šios sąveikos teoriniu (neurofiziologiniu, psicholingvistiniu) pagrindimu, straipsnyje pateikiama konkrečių metodinių darbo pavyzdžių, kaip įsisavinti specifinį vokiečių kalbai ritmą, skiemens intensyvumą, skiemens su ilgu balsiu dviviršūniškumą ir t. t.Tai leidžia kokybiškai naujai ir veiksmingai organizuoti fonetikos užsiėmimus.

ENThe present article is an analysis of a significant topic that has been scarcely investigated yet, related о applying elements of body motorics in teaching foreign language phonetics, in the psycholinguistic and neurophysiological aspects. It should be admitted that traditional methods, which are purely based on imitation, do not help learners to efficiently 'become aware of’ and sensibilise phonetic phenomena. While negative impact of interference can be overcome on the segmental level by invoking the visual and tactile analysers, the suprasegmental level, on the other hand, being characterised by the highest degree of stability and strength, causes considerable problems. In the qualitative respect, new possibilities are achieved through in teraction and synchronisation of elements related to speaking motorics and body motorics. The said techniques have been long applied in efficient training of actors and speakers. On the theoretical (neurophysiological and psycholinguistic) basis ofthis interaction, the article presents a number of particular samples of working techniques related to acquisition of German-lan guage-specific rhythm, syllable intensity, the double peak character of syllables having constituent long vowels, etc. Such techniques allow organising classes of phonetics with efficiency and new quality. Key words: Korpermotorik, Sprechmotorik, Korperstimmtraining.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7189
Updated:
2025-02-21 14:46:57
Metrics:
Views: 4
Export: