Studentų praktinio mokymo patirtis projekte "Sveikas senėjimas" fiziniu ir psichosocialiniu požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų praktinio mokymo patirtis projekte "Sveikas senėjimas" fiziniu ir psichosocialiniu požiūriu
Alternative Title:
Student‘s practical teaching experience in the project "Healthy aging from the physical and psychosocial point of view"
In the Journal:
Sveikatos mokslai, 2013, t. 23, Nr. 4, p. 12-16
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatysime Kauno kolegijos Medicinos fakulteto ergoterapijos ir kineziterapijos studentų praktinių įgūdžių patirtį – refleksijas, teikiant paslaugas vyresnio amžiaus žmonių grupėms studijų procese, kartu vykdant socialinę partnerystę ir sklaidą. Tyrimas atliktas viename Kauno miesto vyresnio amžiaus žmonių dienos centre. Tiriamieji ergoterapijos ir kineziterapijos specialybės studentai partnerystės pagrindu dalyvavę projekte „Sveikas senėjimas“ fiziniu ir psichosocialiniu požiūriu”. Projektas vyko 2012 m. spalio – gruodžio mėn. Projekto metu studentai galėjo ugdyti ir įvertinti savo praktinius gebėjimus, dirbdami su vyresnio amžiaus žmonėmis, galėjo susipažinti realioje praktikoje su vyresnio amžiaus klientais, įgavo patirties prisitaikyti ir dirbti neįprastomis sąlygomis, galėjo įvertinti profesinio bendravimo svarbą ir ypatumus, bendraujant su vyresnio amžiaus klientais. Tyrimo metu vertinome studentų patirtis, remiantis jų rašytinėmis refleksijomis, išskiriant du patirčių blokus – teigiama studentų patirtis ir neigiama studentų patirtis. Senjorai taip pat buvo įvertinti pradžioje ir pabaigoje tyrimo “Geriatrine depresijos skale”. Tyrimo rezultatai išryškino teigiamą studentų patirtį, kuri siejama su sėkmingais tarpusavio santykiais su klientais (teigiamų tarpusavio santykių užmezgimas ir humaniški tarpusavio santykiai, grindžiami pagarba, pasitikėjimu, palankios veiklos atmosferos kūrimas), santykiu su savimi, asmeniniu ir profesiniu tobulėjimu per savęs kaip asmenybės ir būsimojo specialisto pervertinimą (savęs pažinimas, savęs įveikimas, naujos patirties įgijimas).

ENThe paper discuss the occupational therapy and physiotherapy students’ (Kaunas kolegija Faculty of Medicine) practical skills experience – reflections to the providing services to older age groups in the learning process, in conjunction with the social partnership and dissemination. The study was performed in one elderly day care centre in Kaunas. Targeted students from Physiotherapy and Occupational therapy specialities participated in the project “Healthy aging from the physical and psychosocial point of view”. The project took place on the 2012, October – December. In project, the students could develop and evaluate their practical skills while working with the elderly. Students had access to real practice with the elderly, gained experience to adapt and work in unusual conditions, were able to assess the importance of professional communication and the special features when dealing with elderly clients. The study assessed the students’ experience, based on their written reflections, distinguishing between the two experiences blocks – positive and negative student experience. Seniors were also evaluated at the beginning and end of the study by “Geriatric Depression Scale”. The results highlighted a positive students experience, which is related with the successful collaboration with clients (positive mutual relationships and humane relationships, based on creation of respect, trust, business-friendly atmosphere) relationship with themselves, personal and professional development, revaluation themselves as person and future professional (self-knowledge, self-overcoming, a new experience in the acquisition).

DOI:
10.5200/sm-hs.2013.085
ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71728
Updated:
2021-02-25 09:43:26
Metrics:
Views: 15    Downloads: 1
Export: