LTMokinių muzikinis kūrybiškumas yra specifinė mokslinių tyrimų sritis. Mokinių muzikinio kūrybiškumo apibrėžties, jų įtraukimo į muzikinę kūrybinę veiklą būdų paieškos – vienas pastarojo dešimtmečio muzikinio ugdymo tyrimų prioritetų. Disertacinio tyrimo mokslinė problema detalizuojama klausimais: 1) kaip apibrėžti muzikinį kūrybiškumą ir jo raišką, kai aukštesniųjų klasių mokiniai kuria muziką, taikydami MKT; 2) kaip ugdyti mokinių muzikinį kūrybiškumą, taikant MKT, muzikos pamokoje. Disertacinio tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip ugdomas aukštesniųjų klasių mokinių muzikinis kūrybiškumas, taikant muzikines kompiuterines technologijas. Darbe atlikta: 1) mokslinės literatūros analizė, kuria siekta patikslinti muzikinio kūrybiškumo sampratą, atskleisti muzikinio kūrybiškumo ugdymo teorinius pagrindus; 2) atvejo tyrimas vienoje Lietuvos mokykloje su šešių mokinių grupe ir muzikos mokytoju (stebėtos muzikos pamokos, vykdytas interviu su mokytoju, analizuoti mokinių muzikinės kūrybos darbai, kūrybos procesai aprašai). Atvejo tyrimu siekta ištirti aukštesniųjų klasių mokinių muzikinio kūrybiškumo ugdymo, taikant MKT, organizavimo specifiką bei nustatyti aukštesniųjų klasių mokinių muzikinio kūrybiškumo ir jų muzikinės kūrybos, taikant MKT, proceso ypatumus. Atvejo tyrimas atskleidė, kad muzikinis kūrybiškumas ugdomas veiksmingai, kai: siekiant įgyvendinti muzikinio kūrybiškumo tikslą, formuluojami adekvatūs uždaviniai, kūrybiškai planuojamas ugdymo turinys, ugdymo procesas organizuojamas atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ir / ar jų grupės muzikinės bei MKT taikymo patirties lygį, sistemingai taikomi kūrybiniai ugdymo metodai, taikoma į mokinį orientuota vertinimo sistema, kuriama kūrybiškumo raiškai palanki fizinė ir psichologinė aplinka, muzikos mokytojas turi atitinkamas dalykinę bei didaktinę kompetencijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštesniųjų klasių mokiniai; Muzikinio kūrybiškumo ugdymas; Muzikinės kompiuterinės technologijos; Senior pupils'; Musical creativity; Musical computer technologies.
ENThe search for the definition of pupils' musical creativity and for the ways of their involvement in creative music activities has been a priority of the research in musical education over the last decade. The scientific problem of the current dissertation research shall be detailed by the following questions: 1) how shall musical creativity and its expression be defined when senior pupils compose music by means of the MCT application; and 2) how shall pupils' musical creativity be developed in a music lesson by means of the MCT application. Aim of the research: to find out how senior pupils' musical creativity is developed through the application of musical computer technologies. When dealing with the research objectives, 1) an analysis of scientific literature with the aim of specifying the concept of musical creativity and disclosing the theoretical basis of the development of musical creativity has been carried out; 2) a case study to explore the specificity of organisation of senior pupils' musical creativity development through the application of musical computer technologies and to identify the characteristics of senior pupils' musical creativity and of the process of music composition through the application of musical computer technologies has been done. As revealed by the research findings, the development of musical creativity shall be effective when, in order to achieve the aim of musical creativity, appropriate objectives are formulated, the content of education is planned creatively, and the process of education is organised, given the level of musical and MCT application experience of each pupil and /or their group, when creative teaching methods and a pupil-centred assessment system are applied systematically, a favourable physical and psychological environment is built, and music teacher has respective professional and didactic competence. [From the publication]