LTDisertacijoje analizuojama neoliberalaus diskurso sukeltų bendrojo ugdymo politikos transformacijų problema. Išryškinant daugiaplotmių ugdymo ir politikos sąvokų dermės kontroversijas, atskleidžiama bendrojo ugdymo politikos kaip diskurso samprata, identifikuojamas neoliberalaus diskurso poveikis švietimo ir bendrojo ugdymo sistemoms ir sykiu pristatoma mokymosi visą gyvenimą imperatyvo, kaip galimo neoliberalizmo idėjų sklaidos mechanizmo bendrojo ugdymo mokykloje, įžvalga. Kritinė neoliberalaus diskurso analizė atliekama remiantis britų lingvisto N. Fairclougho pagrįsta dialektine reliacine strategija, pritaikyta tekstų, sukurtų lietuvių kalba, lingvistinei analizei. Neoliberalizuotų bendrojo ugdymo politikos transformacijų kontekste ištirtas neoliberalaus diskurso vaidmuo reprodukuojant nelygybės ir dominavimo santykius visuomenėje suponuoja disertacinio tyrimo mokslinį naujumą ir teorinį reikšmingumą. Tyrimo rezultatai ir išvados sudaro sąlygas siekti esminio praktinio kritinės diskurso analizės tikslo – skatinti šiuolaikinės visuomenės pokyčius, kuriant bei palaikant neoliberaliam diskursui alternatyvų diskursą bei keliant pedagoginės bendruomenės ir plačiosios visuomenės ne tik pilietino ar politinio, bet ir kritinio lingvistinio sąmoningumo lygį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo ugdymo politika; Kritinė diskurso analizė; Neoliberalizmas; General Education Policy; Critical Discourse Analysis; Neoliberalism.
ENIn the dissertation an attempt is made to solve the problem of general education policy transformations caused by neoliberal discourse. Emphasizing the multi-leveled controversies of the concordance between the notions education and nurture, the concept of general education policy as a discourse has been disclosed, repercussions of neoliberal discourse in general education have been detected and at the same time the insights onto the mechanisms of the imperative of life-long learning as a potential transmission of neoliberalism ideas in general education. Critical analysis of neoliberal discourse has been conducted basing on dialectic relation strategy reasoned by a British linguist Norman Fairclough adapted for the linguistic analysis of the texts created in the Lithuanian language. The approach to neoliberalized transformations of general education policy investigates the role of neoliberal discourse in reproduction of the relations of inequality and dominance in the society supposes a scientific novelty and theoretic meaningfulness of the dissertation research. The results and conclusions of the research enable to achieve the essential aim of the practical analysis of the discourse – to encourage changes in the contemporary society by creating and maintaining the discourse alternative to the neoliberal one as well as by raising the level of not only civil or political but also critical linguistic consciousness in pedagogic community and wide public. [From the publication]