LTGreitai besikeičianti rinka, kintantys vartotojų poreikiai, įvairių verslo sektorių konkurencinės aplinkos sąlygų pokyčiai intensyvino trumpėjančius prekių gyvavimo ciklus, paklausos neapibrėžtumą, perteklines prekių atsargas. To pasekoje, mokslinėje literatūroje ir įmonių praktinėje veikloje vis didesnis dėmesys yra skiriamas dabartinę prekės paklausos bei pasiūlos padėtį atspindinčios kainos formavimui – dinaminei kainai. Kokie paklausos ir pasiūlos veiksniai daro įtaką dinaminės kainos nustatymui ir kaip ją būtų galima kompleksiškai modeliuoti yra aktuali mokslinė problema. Tyrimo tikslas – identifikavus dinaminės kainos nustatymą sąlygojančius paklausos ir pasiūlos veiksnius, sudaryti kompleksinį dinaminės kainos nustatymo modelį, siekiant maksimizuoti mažmeninės prekybos įmonės pajamas. Pirmojoje disertacijos dalyje išanalizavus dinaminės kainos reiškinio interpretacijas, išplėsta dinaminės kainos samprata, akcentuojant jos kompleksiškumą bei tarpdiscipliniškumą, identifikuoti ir struktūrizuoti moksliniuose tyrimuose išskiriami dinaminės kainos nustatymą sąlygojantys veiksniai bei apibendrinti tyrimuose taikomi dinaminės kainos nustatymo modeliavimo metodai, atskleidžiant jų privalumus ir trūkumus. Antrojoje disertacijos dalyje sudaromas dinaminės kainos nustatymo modelis vertinant ją formuojančius veiksnius mažmeninėje prekyboje. Trečiojoje darbo dalyje patikrintas dinaminės kainos nustatymo modelio tinkamumas, remiantis taikomumu tarptautinėje mažmeninės prekybos įmonių grupėje „XYZ“ pavyzdžiu, ir pateiktos šio modelio praktinio taikymo galimybes. Numatomos galimos tolesnių tyrimų kryptys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dinaminė kaina; Dinaminės kainos nustatymo modeliavimas; Pajamų valdymas; Dynamic price; Dynamic price setting modeling; Revenue management.
ENRapidly changing market and consumer needs, changes of the competitive environment conditions in various business sectors have intensified goods’ lifecycles shortening, uncertain demand, and surplus stocks. Consequently, dynamic price setting, i.e. price that reflects the current status of goods’ demand and supply, receives more and more attention in both scientific literature and practical companies’ activity. What factors of the demand and supply have an impact on dynamic price setting and how this in a complex way could be modeled is an actual problem of the research. The aim of the research is, having identified the factors of demand and supply that determine dynamic price setting, to create a complex dynamic price setting model to maximize retail company’s revenue. In the first part of the dissertation, having analyzed the interpretations of dynamic price setting phenomenon, the definition of dynamic price setting by emphasizing its complexity and interdisciplinarity was extended, the factors determining dynamic price setting were identified and structured, the methods of dynamic price setting modeling used in research were generalized by revealing their advantages and disadvantages. In the second part of the dissertation, dynamic price setting model by evaluating its forming factors in retail was created. In the third part of the dissertation, the appropriateness of the dynamic price setting model by applying it in the international retail companies group “XYZ” was verified and possibilities of the practical model’s application were provided. Possible directions for future research were provided. [From the publication]