LTŠio straipsnio tikslas – pristatyti Vilniaus kolegijos studentų pasitraukimo iš studijų situacijos analizę, susiejant šį procesą su Europos aukštajame moksle stebimomis tendencijomis. Studentų „išsaugojimas“ yra vienas pagrindinių aukštojo mokslo sistemos rodiklių. Didėjant aukštojo mokslo prieinamumui, studentų pasitraukimas iš studijų yra nagrinėjamas socialinio teisingumo aspektu. Daugelyje išsivysčiusių šalių studentų skaičius pastaraisiais metais smarkiai išaugo. Studentų pasitraukimo iš studijų priežasčių analizė lemia studentų „nubyrėjimą“ mažinančių priemonių strategijos pasirinkimą. Vilniaus kolegijos studentai, nutraukę studijas savo noru, dažniausiai nurodo šias priežastis: išvykimas į užsienį, darbas ir gyvenimas užsienyje, finansinės problemos, sunkumai derinant studijas su šeima, pavėluotas supratimas, jog pasirinkta studijų programa neatitinka lūkesčių, studijų programa nesudomino, savo galimybių neįvertinimas, tikėjimasis „lengvesnių“ studijų, per sunku mokytis, negebėjimas dirbti savarankiškai, silpnas pasirengimas, baimė prarasti turimą darbo vietą, įsidarbinimas, ketinimas studijuoti kitur. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Studentų "nubyrėjimas"; Studentų nubyrėjimas; Studentų pasitraukimo iš studijų priežastys; Vilniaus kolegija; Higher education; Reasons for dropout; Student's dropout rate; Students drop-out; Vilnius College.
ENThe purpose of this article is to present situation analysis of Vilniaus kolegija/University of Applied Sciences students’ drop-out, by linking this process to monitored tendencies in European Higher Education Area. Students’ retention is one of the key indicators in higher education system. Increasing accessibility to higher education, students’ drop out is analysed in the context of social justice. In recent years the number of students has significantly increased in the most developed countries. Analysis of causes of students’ drop out from studies determines the selection of the strategy for students’ drop out mitigation measures. Students of Vilniaus kolegija, who ceased studies voluntarily, usually refer to the following reasons: leaving the native country, working and living abroad, financial problems, difficulties combining studies with family, a belated understanding that the chosen study programme does not meet expectations, have not engaged in study programme, ignoring of self-possibilities, the expectation of “lighter“ studies, too hard to learn, poor ability to work independently, weak readiness for studies, fear of losing a job available, job opportunities, the intention to study elsewhere. [From the publication]