LTLietuvos žemės ūkio sektoriuje vyrauja smulkūs ūkiai, kuriems veikti rinkos sąlygomis sudėtinga. Tad norėdami įgyti konkurencinį pranašumą, valdyti žemės ūkio produkcijos rinkas, gerinti produkcijos kokybę, spręsti socialinius ir aplinkosaugos klausimus, turi jungtis į didesnius darinius – steigti kooperatyvus ir gamintojų organizacijas. Tyrimu siekta atskleisti gamintojų organizacijų (GO) raidą ES šalyse ir pasiūlyti būdų, kaip sparčiau vystytis Lietuvoje? Darbe atlikta ekonominės literatūros ir teisinės dokumentacijos žemės ūkio produkcijos rinkų reguliavimo ir žemdirbių kooperatyvų klausimais analizė. Taikytas iš dalies standartizuotas interviu su Lietuvos ir Airijos, Italijos, Latvijos, Lenkijos, Olandijos, Prancūzijos, Švedijos, Vokietijos kooperatyvų bei GO vadovais ir specialistais. Siekiant aktyvinti kooperatyvus ir GO, būtina parengti ir priimti ilgalaikę strategiją, kurioje numatyti gamintojų organizacijų plėtros kryptis ir pagrindines priemones: produkcijos realizavimas, ūkininkų ir kooperatyvų vadovų mokymai (konsultavimas), paramos gavimo supaprastinimas ir kt. [Iš leidinio]
ENLithuanian agricultural sector is dominated by small farms, who faces difficulties to operate under market conditions. So in order to gain competitive advantages in the management of agricultural products markets, improve product quality, to solve social and environmental issues, they need to connect to larger formations, such as cooperatives and producers’ organizations (PO). The research problem – what is broadening of PO in different countries of the EU and what measures necessary for their faster development in Lithuania? The aim of the research – to prepare measures for activation of farmers’ producer organizations establishment. The research methodology. The analysis of the economic literature and legal documentation of agricultural production and farmers’ markets, regulatory issues cooperatives analysis. In addition, A semi-standardized interview with Lithuania and Ireland, Italy, Latvia, Poland, Holland, France, Sweden and Germany cooperatives and POs leaders and experts was applied. A long-term strategy is necessary for activation of cooperatives and PO development. Producer organizations development directions and main tools, such as the realization of production, training and consultation of farmers and heads of cooperatives, simplification of receiving support and others. Measures must be provided in such strategy. [From the publication]