The Evaluation of Lithuania's touristic image changes

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Evaluation of Lithuania's touristic image changes
Alternative Title:
Lietuvos turizmo įvaizdžio pokyčių vertinimas
In the Journal:
Regional formation and development studies. 2015, Nr. 3 (17), p. 85-96
Summary / Abstract:

LTŠalies turistinio įvaizdžio kūrimas – kruopštaus, nuoseklaus ir sudėtingo darbo reikalaujantis procesas. Šalys, besirūpindamos savo įvaizdžiu, pateikia pasauliui informaciją apie išsaugotas tautines tradicijas, kultūrą, ekonomikos ir politikos privalumus, stengiasi sudominti unikaliomis vertybėmis. Įvaizdžio kūrimas ir palaikymas, reputacijos stiprinimas ir aktyvi rinkodara yra būtinos šiuolaikinės modernios valstybės egzistavimo ir plėtros sąlygos. Šiandien šalies gamta, istorija, žmonės ir tradicijos tampa išskirtiniu prekės ženklu, kuris padeda stiprinti ekonomiką, tarpvalstybinius santykius, įgauti konkurencinį pranašumą. Tikslinga, aiškius ir apibrėžtus prioritetus turinti įvaizdžio kūrimo strategija didina šalies politinę svarbą, žinomumą pasaulyje, stiprina nacionalinį tapatumą ir leidžia siekti strateginių ekonomikos plėtros tikslų. Turizmas laikytinas ir kultūrinės bei ekonominės gerovės veiksniu. Jis skatina naujų verslų ir įmonių atsiradimą visoje šalyje, kuria darbo vietas, užtikrina pajamas gyventojams, veikia kaip miesto ir kaimo vietovių raidos katalizatorius. Taigi Lietuvai ypač svarbi turizmo sektoriaus plėtra ir efektyvus šalies įvaizdžio išnaudojimas siekiant užtikrinti turizmo produktų konkurencingumą. Tyrimo problema: šiuo metu tai ne neigiamas Lietuvos turistinis įvaizdis, o tiesiog jos nežinojimas, neatpažinimas. Turistai dažnai neturi informacijos apie šalį, jos laimėjimus, ne todėl, kad ieško informacijos ir jos neranda, o todėl, kad net nelinkę tos informacijos ieškoti. Šalies įvaizdis sukuriamas tos šalies veiksmais ir elgsena, kurie išreiškiami konkrečiais įvykiais, o Lietuva seniai nepateikė pasauliui iš tikrųjų įdomių naujienų, tad ir neturi stipraus įvaizdžio.Tyrimo tikslas – išanalizavus šalies įvaizdžio turizmo rinkoje elementus ir teorinius modelius, nustatyti, kaip keičiasi Lietuvos turistinis įvaizdis, kokios galimos jo kūrimo kryptys. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad 2006–2015 m. asociacijos, kurias užsieniečiams kelia žodis Lietuva, iš esmės nesikeitė. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad užsienio turistai įsivaizduoja, jog Lietuva yra atsilikusi, apleista žemės ūkio šalis, žmonės čia uždari ir nelinkę bendrauti, kaip manyta ir 2006 m. Nustatyta, kad apsilankius Lietuvoje, šalies turistinis įvaizdis vertinamas palankiau: didžioji dalis paskirų elementų, kurie daro įtaką šalies įvaizdžiui, įvertinti geriau, nei tikėtasi. [Iš leidinio]

ENThe image formation and support, reputation-building and active marketing are vital for the existence of the nowadays modern country and its development. Today the country’s nature, history, people and traditions became the exclusive brands that strengthens the economy and cross-border relations, a competitive advantage is obtained. There are many image definitions and classifications, each author analyses it from own perspective. It was found that individual elements make a big influence for a general country’s image. In order to use it effectively systemic attitude is required. Country’s image in the international tourism market is explained by tourist behavioural characteristics: how a person behaves in respect of country, how he or she perceives the country – as a neighbour or distant, closed or open, acceptable or unacceptable, how much the person trusts the provided information, if he or she is ready to travel to the country. Personal characteristics has an influence for perceived location’s image. Despite Lithuania’s efforts to make the image better abroad and inside the country, it’s rank on the international agencies surveys, evaluating country’s political and economic situation in the world context and how famous it is, remains low. There are no innovative strategy for building Lithuania’s image. During the 2006–2015 period, there were no core changes in associations, created for foreigners by the word “Lithuania”. The research found that foreigners imagine Lithuania as underdeveloped, neglected agriculture country, people are closed, not willing to communicate – the same as was imagined in 2006. Lithuania’s touristic image was better after the visit. More facts about Lithuania was known by tourists from neighbouring countries. During the 9 years Lithuania’s touristic image has not changed. [From the publication]

ISSN:
2029-9370
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69960
Updated:
2022-01-17 14:06:20
Metrics:
Views: 16    Downloads: 3
Export: