Beržoro bažnyčios ir kapinių koplyčios altoriai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Beržoro bažnyčios ir kapinių koplyčios altoriai
Alternative Title:
The Cemetery Chapel Altars of the Church of Beržoras
Notes:
LDB Open.
Keywords:
LT
Kraštotyra; Bažnyčios; Altoriai; Dekoravimas; Interjeras; Beržoras; Plateliai.
EN
Church.
Summary / Abstract:

LTBeržoro kapinėse yra 1746 m. statyta Šv. vyskupo Stanislovo bažnyčia ir kiek senesnė, dabar jau nebeveikianti koplyčia. Koplyčioje kadaise stovėjęs medinis, juodai dažytas ir drožiniais puoštas Šv. Jono Nepomuko titulo altorius. Šiandien jo belikę tik fragmentai. 1746 m. statytos bažnyčios interjere buvo trys mediniai veidrodėliais, skulptūromis, drožiniais ir paveikslais puošti altoriai, kurie kiek pertvarkyti išliko iki mūsų dienų. Deja, jie yra labai sunykę ir netvarkomi gresia nugriūti. Daugiausiai pakitimų daryta didžiajame altoriuje. Archyviniai dokumentai liudija, kad didysis altorius buvo pertvarkomas XIX a. ketvirtajame dešimtmetyje ir XX a. pradžioje. 1908 m. iš Kauno dirbtuvių pargabentos šio altoriaus kolonos. Vėlyviausias bažnyčioje yra Šv. Jono Nepomuko altorius presbiterijos kairėje pusėje. Vietos žmonių liudijimu, jį 1912 m. sukūrė Platelių apylinkėse XIX a. pabaigoje– XX a. pirmojoje pusėje gyvenęs ir dirbęs savamokslis tapytojas ir altorių meistras Pranas Truikys, garsaus profesionalaus tapytojo ir scenografo Liudo Truikio tėvas. [Iš leidinio]

ENIn Beržoras cemetery there are St. Bishop Stanislovas’ church built in 1746 and a little bit older no longer operating chapel. In the past the chapel was decorated with a wooden black carved altar of St. John Nepomukas. Only fragments of this altar remained to this day. In the interior of the church built in 1746 there were three altars decorated with mirrors, sculptures, carvings and paintings; renovated they were preserved to this day. Unfortunately, at the moment they are in a bad condition and about to collapse. The great altar experienced the most changes. The archival documents show that the great altar was renovated in the 1830’s and in the early 20h c. In 1908 pillars for this altar were brought from Kaunas workshop. The St. John Nepomukas’ altar on the left side of a presbytery is the latest in this church. According to locals, it was developed in Plateliai region in 1912 by an amateur artist Pranas Truikys (father of a famous professional artist and stage designer Liudas Truikys) who lived created in the late 19th and in the first half of the 20th c.

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/698
Updated:
2021-03-18 19:20:42
Metrics:
Views: 26    Downloads: 1
Export: