LTŠiame straipsnyje tiriamas prancūzų kalbos mokymas ir jo metodai daugiakalbystės kontekste. Pristatomi pavyzdiniai vektoriai, kurie lemia dėstymo metodų pasirinkimą, daugiau dėmesio skiriant aktyviems mokymo metodams ir priemonėms, ypač – hibridiniam mišriojo mokymo metodui. Šiais globalizacijos ir daugiakalbystės laikais tokie kalbos įgūdžiai yra itin svarbūs muitinių darbuotojams. Šio straipsnio tikslas – aptarti moderniųjų kalbų mokymo strategijas suaugusiesiems, įskaitant Prancūzijos muitinės specialistus. Aptariamos Vilniuje įsikūrusio Lietuvos muitinės mokymo centro siūlomos programos, daugiausia dėmesio skiriant išsamiam mišrios mokymo(si) programos prancūzų kalba tyrimui, nes, bendradarbiaujant mokytojui ir besimokančiajam, šis metodas padeda realizuoti daugiakalbystės politiką. Įtraukiant naujausias technologijas ir autentiškus dokumentus iš įvairių sričių (nuo muitinėse tikrinamų automobilių iki etinių problemų, kylančių muitinėje), šis metodas leidžia besimokančiajam sparčiau ir efektyviau integruotis į profesinį ir į socialinį gyvenimą, skatina tarpdisciplinį požiūrį. Šis metodas taip pat apima penkias žodyno įsisavinimo sudedamąsias dalis, kurios yra neatskiriamos nuo prancūzų muitininkų profesinio rengimo: lingvistinę, diskursinę, referencinę, socialinę, kultūrinę ir strateginę. [Iš leidinio]
ENThis article analyzes the teaching of French and methods in the context of multilingualism. We present the flagship of vectors which direct the choice of methods by focusing on active approaches and techniques, especially on the hybrid method blended learning. In the context of globalization and multilingualism these language skills are very important for Customs officials. The main purpose of this article is the teaching of modern languages to adults, including specialized French customs. We analyze the programs offered by Customs Training Centre located in Vilnius by focusing on the comprehensive study of combined learning program in French because this method participates actively in the realization of the policy of multilingualism through the cooperation between the teacher and the learner. This method facilitates a more rapid and effective integration of participants in the professional and social life as well as a broader multidisciplinary approach through the use of new technologies and authentic documents of various fields: from the customs checking vehicles to ethical issues in Customs. It also has 5 components of the lexical acquisition accompanying the vocational training of customs in French: linguistic, discursive, referential, social, cultural and strategic. [From the publication]