LTStraipsnyje nagrinėjami aklųjų ir silpnaregių integruoto ugdymo lygiai (inkliuzijos, prekliuzijos, ekskliuzijos) esama padėtis, ypatumai. Tyrimo rezultatai skirstomi į 3 reikšminius blokus: 1. Su kokiais sunkumais susiduria sutrikusio regėjimo vaikai integruoto ugdymo situacijoje: pamokų metu; ruošiant namų užduotis ir reikalinga pagalba. 2. Tėvų požiūris į sutrikusio regėjimo vaikų ugdymą bendrojo lavinimo mokyklose: tėvų ryšys su mokymo - auklėjimo įstaigomis; pamokų metu; ruošiant namų užduotis ir reikalinga pagalba; požiūris į bendrojo lavinimo mokyklą. 3. Pedagogų požiūris į sutrikusio regėjimo vaikų integruotą ugdymą: vaikų su regos sutrikimais ugdymo ypatumai, mokymosi sunkumai ir darbingumas per pamokas; požiūris į silpnaregių mokymą ir auklėjimą. Tyrimo gauti rezultatai palyginami su ŠPI žinybinės specialiosios pedagogikos mokslinio tyrimo laboratorijos mokslinių bendradarbių 1991 m. ir D. Manukian 2005 m. tyrimo duomenimis.