LTStraipsnyje nagrinėjami aklųjų ir silpnaregių integruoto ugdymo lygiai (inkliuzijos, prekliuzijos, ekskliuzijos) esama padėtis, ypatumai. Tyrimo rezultatai skirstomi į 3 reikšminius blokus: 1. Su kokiais sunkumais susiduria sutrikusio regėjimo vaikai integruoto ugdymo situacijoje: pamokų metu; ruošiant namų užduotis ir reikalinga pagalba. 2. Tėvų požiūris į sutrikusio regėjimo vaikų ugdymą bendrojo lavinimo mokyklose: tėvų ryšys su mokymo - auklėjimo įstaigomis; pamokų metu; ruošiant namų užduotis ir reikalinga pagalba; požiūris į bendrojo lavinimo mokyklą. 3. Pedagogų požiūris į sutrikusio regėjimo vaikų integruotą ugdymą: vaikų su regos sutrikimais ugdymo ypatumai, mokymosi sunkumai ir darbingumas per pamokas; požiūris į silpnaregių mokymą ir auklėjimą. Tyrimo gauti rezultatai palyginami su ŠPI žinybinės specialiosios pedagogikos mokslinio tyrimo laboratorijos mokslinių bendradarbių 1991 m. ir D. Manukian 2005 m. tyrimo duomenimis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aklųjų ir silpnaregių vaikų integruotas ugdymas; Aklųjų ir silpnaregių vaikų integruotas ugdymas, inkliuzyvus; Inkliuzyvus ugdymas; Kompensuojančiosios priemonės, vaizdinės priemonės, neįgalumo laipsnis; Mokytojas; Neįgalumo laipsnis; Prekliuzija; Regėjimą kompensuojančiosios priemonės; Segregacija; Segregacija, tiflopedagogas; Tiflopedagogas; Ugdymas, prekliuzija, segregacija, tiflopedagogas, mokytojas asistentas, regėjimą; Vaizdinės priemonės; Children, inclusive education, preclusion, segregation, typhlopedagogue,; Disability; Inclusive education; Integrated education of blind and visually impaired; Integrated education of blind and visually impaired children; Level of disability; Means of visual compensation; Preclusion; Preclusion, segregation; Segregation; Teacher assistant; Teacher assistant, means of visual compensation, visual aids, level of; Typhlopedagogue; Visual aids.