LTStraipsnyje, remiantis pagrindinių Europos ir Lietuvos Respublikos švietimo sritį reglamentuojančių dokumentų analize, nagrinėjamas aukštųjų mokyklų dėstytojų edukologinių kompetencijų poreikis. Keliami du probleminiai klausimai: pirma, koks aukštųjų mokyklų dėstytojų edukologinių kompetencijų poreikis suponuojamas pagrindiniuose Europos švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose; antra, koks aukštųjų mokyklų dėstytojų edukologinių kompetencijų poreikis numatomas pagrindiniuose Lietuvos Respublikos švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose. Išanalizavus Europos aukštojo mokslo politiką reglamentuojančius dokumentus, galima būtų teigti, kad šalies ir jos aukštųjų mokyklų studijų kokybės užtikrinimo politika bei aiškiai suformuluoti tikslai yra vieni iš pagrindinių veiksnių, skatinančių inovatyvaus aukštojo mokslo kūrimą, užtikrinančių pirminį ir tęstinį dėstytojų kvalifikacijos tobulinimą. Dėstytojų meistriškumas yra pagrindas lanksčiai pereiti prie į studentą orientuotų studijų. Išanalizavus Lietuvos Respublikos švietimą reglamentuojančius dokumentus, išryškėjo aukštojo mokslo institucijos ugdytojo kompetencija, sudaryta iš dalykinės, mokslinės ir pedagoginės kompetencijų. Siekiant dermės tarp Lietuvos ir tarptautinių dokumentų kyla dėstytojo edukacinių kompetencijų teorinio ir empirinio pagrindimo poreikis sukuriant dėstytojų edukacinių kompetencijų aprašą, kuris padėtų parengti veiksmingas aukštojo mokslo strategijas ir dėstytojams siekti meistriškumo studijų procese. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Aukštasis mokslas, dėstytojas, edukologinė kompetencija; Dėstytojas; Edukologinė kompetencija; Educational competence; Higher education; Higher education, teacher, educational competence; Teacher.
ENThis article analyses lecturers' of the higher education institutions need for educological competences, on the basis of the main European and Lithuanian documents regulating the sphere of education. Two main issues are raised: firstly, what lecturers' of the higher education institutions need for educological competences is implied in the main documents regulating the education in Europe; secondly, what lecturers' of the higher education institutions need for educological competences is implied in the main documents regulating the education in Lithuania. Having analysed the European documents on the higher education policy, one could conclude that one of the main aspects, encouraging the development of innovative higher education and ensuring primary and continuous raising of lecturers' qualification, are clearly-defined goals and the State policy on the quality of higher education studies. The excellence of lecturers is the basis to the flexible transition towards the student-oriented studies. Having analysed the documents regulating the education in Lithuania, it appeared that the higher education institution educator's competence consists of the pedagogic, scientific and subject competences. Seeking harmonization between Lithuanian and international documents, arises the need to theoretically and empirically substantiate lecturer's educational competences, by issuing the description of the educational competences of lecturers, which could help to create effective higher education strategies and for lecturers to seek excellence in the process of studies.