LTŠio straipsnio tikslas – ištirti nuomonės lyderių viešajame diskurse naudojamus argumentavimo būdus ir atskleisti jų taikymo dažnumą bei poveikį adresatams. Remiamasi 2012–2013 metais Lietuvos interneto naujienų portaluose publikuotais populiariausių (tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis) nuomonės lyderių ir žurnalistų (kuriuose minimi nuomonės lyderiai) rašytais straipsniais. Daromos teorinės prielaidos, kad nuo jų pasirinktų argumentų priklauso tiek problemos išaiškinimo, tiek įtikinimo sėkmė. Tinkamai pasirinkti argumentavimo būdai padeda užtikrinti, kad skaitytojai interpretuos gautą žinią būtent taip, kaip to tikisi straipsnio autorius, ir įsidėmės ją. Straipsnyje pateikti ir išanalizuoti devyni argumentavimo būdai ir jų pavyzdžiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Argumentavimas; Argumentavimo būdai; Interneto naujienų portalai; Nuomonės lyderis; Retorika; Retorinės funkcijos; Stilistika; Argumentation; Internet news portals; Opinion leader; Rhetoric; Rhetorical features; Stylistics; Way of argumentation; Ways of argumentation.
ENThe aim of the article is to look into ways of argumentation employed by opinion leaders in public discourse and to reveal the frequency of their application as well as the impact on the addressees. The articles by the most popular (according to the data of research company TNS LT [1]) opinion leaders as well as journalists (referring to opinion leaders) published on Lithuanian Internet news portals in 2012–2013 served as a basis for this article. Theoretical hypothesis are made that the arguments opted for determine the success in both clarifying the problem and persuading the audience. Ways of argumentation, when properly chosen, help to ensure that the readers interpret the message they receive in exactly the way the author of the article expects them to, and take note of it. Nine ways of argumentation, together with some examples, are presented in the article. [From the publication]