Kokybės valdymo sistema – konkurencinio pranašumo garantas transporto įmonėse globalios rinkos sąlygomis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kokybės valdymo sistema – konkurencinio pranašumo garantas transporto įmonėse globalios rinkos sąlygomis
Alternative Title:
Quality management system as guarantee of competitive advantage of shipment companies in global market
In the Journal:
Keywords:
LT
Ekonominė politika. Globalizacija. Integracija / Economic policy. Globalisation. Integration; Konkurencija / Competition.
Summary / Abstract:

LTMokslinėje literatūroje randama daug kokybės apibrėžimų, bet tikslingiausia būtų laikytis kokybės apibrėžimų, pateiktų pačiame tarptautiniame standarte. „Kokybė – tai turimų charakteristikų atitikties reikalavimams laipsnis“ [4, p.22]. Tačiau reikia įvertinti, kad kokybės valdymas – sudėtinga priemonių ir metodų sistema, suteikianti galimybę verslui ne tik išlikti, bet ir didinti konkurencinį pranašumą, stiprinti pozicijas rinkoje. Kokybės valdymas yra veiksminga priemonė įmonių veiklos konkurencingumui didinti ir dabar, kai pasaulinės krizės ištiktas verslas ieško įvairių būdų, metodų, kurie būtų efektyvūs siekiant išsilaikyti rinkoje ar tapti jos lyderiais. Konkurencija verčia įmones ne tik mažinti prekių ir paslaugų kainas, bet ir gerinti jų kokybę. Įmonės ieško naujų galimybių didinti teikiamos paslaugos ar produkto vertę vartotojui. Taip pat išaugusi konkurencija įpareigoja įmones itin didelį dėmesį skirti savo gaminių ir paslaugų kokybei. Šiame straipsnyje siekiama apibrėžti sąsajas tarp kokybės valdymo sistemos ir transporto įmonės konkurencingumo didinimo. Siekiant šio iškelto tikslo, visų pirma buvo atlikta literatūros šaltinių analizė, empirinis tyrimas, kuriuo siekta surinkti informaciją, susietą su kokybės vadybos sistemų paplitimu tarp Lietuvos vežėjų, išsiaiškinti, kokie yra vidiniai kokybės vadybos sistemos diegimo motyvai, kliūtys, susijusios su kokybės valdymo sistemų kūrimu ir sertifikavimu; bei koks įmonių požiūris į kokybės vadybos sistemą kaip į konkurencingumo didinimo įrankį. Kadangi kokybės vadybos sistemos kūrimas ir jų sertifikavimas smulkaus ir vidutinio sektoriaus įmonėse taps aktualus Lietuvos ūkio konkurencingumui didinti ateityje, todėl svarbu analizuoti, kaip ši sistema funkcionuoja dabar ir kokios galimos jos diegimo kliūtys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; ISO 9001 standartas; Kokybės vadyba; Kokybės vadyba, kokybės vadybos sistema (KVS), ISO 9001 standartas, konkurencingumas; Kokybės vadybos sistema (KVS); Konkurencija; Visuotinės kokybės vadyba; Competition; Global quality management; Globalization; ISO 9001 standard; Quality management; Quality management system (QMS); Quality management, quality management system (QMS), ISO 9001 standard, competitiveness.

ENWe can find many different definitions of quality in the scientific literature but we should use the one presented in the International Standard: Quality is the degree of correspondence to the requirements of the available characteristics (Lithuanian standard BS EN ISO 9000, p.220). However, it should be taken into consideration that the quality management is a complex of measures and methods of the system, allowing the businesses not only to survive, but also increase their competitive advantage, enhance market position. The quality management is an effective instrument to strengthen the competitiveness of the enterprises, especially now under the conditions of a global crisis, when business is searching for different ways and methods to be efficient in order to survive or become a market leader. Due to the existing competition the companies are forced not only to reduce the prices of goods and services but also to improve their quality. The companies are looking for the new opportunities to increase the value of the services or products supplied to their customers on the one hand and the increased competition obliges the companies to focus on their product and service quality on the other hand. This article aims to define the interfaces between the quality management system and the role of the transport company competitiveness. The analysis of the scientific literature sources was made to achieve the goal. The empirical study, aimed to collect the information related with the quality management systems prevalence among Lithuanian carriers was made too in order to find out the internal reasons of introduction of the quality management system; what are the barriers related to the establishment of the quality management systems and certification, and what is a corporate approach to the quality management system, as a tool to increase the competitiveness.Since the development and certification of the quality management system of small and medium sector enterprises shall have to be relevant for the Lithuanian economy to increase the competitiveness in future, therefore it is important to analyze how the system works now and what potential barriers for its deployment might occur. [From the publication]

ISSN:
2029-400X
Related Publications:
Kokybės analizė, planavimas ir auditas / Adolfas Kaziliūnas. Vilnius : Mykolo Romerio universiteto Leidybos centras, 2006. 311 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68321
Updated:
2023-02-26 12:27:22
Metrics:
Views: 35    Downloads: 2
Export: