28 šventųjų pranciškonų observantų atvaizdai Šv. Jurgio Kankinio konvento bažnyčioje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
28 šventųjų pranciškonų observantų atvaizdai Šv. Jurgio Kankinio konvento bažnyčioje
Alternative Title:
28 images of Franciscan saints in St. George the Martyr convent church
In the Journal:
Logos (Vilnius). 2017, 90, p. 134-147
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Barokas / Baroque; Dailė / Art; Ikonografija / Iconography; Šventieji / Saints; Vienuolijos / Monasteries.
Summary / Abstract:

LTKauno Mažesniųjų brolių pranciškonų observantų konvento Šv. Jurgio Kankinio bažnyčioje saugomas unikalus baroko dailės paminklas – 28 šventųjų kankinių ir išpažinėjų atvaizdai. Ankstyviausių žinių apie minėtus paveikslus randame šio konvento archyve, kuriame rašoma, kad 1741 m. buvo ant drobės nutapyti minėtieji atvaizdai. Mūsų dienas šie vienuolių paveikslai pasiekė labai blogos būklės. Vis dėlto neturime tokių galerijų, kokia būtų ši, jei ant drobės tapyti paveikslai būtų restauruoti. Kiekviename atvaizde atsiskleidžia nutapytojo kelias į šventumą. Kiekvieno paveikslo apačioje būta užrašyto poetiško teksto, kuris apibūdina nutapytąjį vienuolį. Šio objekto tyrimas – tai dar viena galimybė pamatyti kelią į šventumą ir kelią į dailę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikonografija; Barokas; Šventieji pranciškonai observantai; Lietuvos dailė; Iconographie; Baroque; Saint franciscans observants; Lithuanian art.

ENThere is unique artifact of baroque art in the St. George the Martyr church of the Franciscan minor convent in Kaunas. There are 28 images of saint martyrs and confessors. In the archive of this convent we can find the earliest information about these images. There is a record of 1741 in which they are mentioned. Today they are in quite poor condition, but there is no equivalent to this gallery, even if in its unrestored condition. Every image reveals an individual way to holiness. In every painting there is a poetic inscription whose purpose is to describe a painted friar. This research is another opportunity to look at the way to holiness and the way to art. [From the publication]

DOI:
10.24101/logos.2017.14
ISSN:
0868-7692
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/67728
Updated:
2020-07-28 20:26:10
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: