LTMokslinėje literatūroje atkreipiamas dėmesys į galimas internalių sunkumų ir mentalizacijos sąsajas, tačiau negausių pradinių tyrimų rezultatai yra prieštaringi. Ypač mažai yra žinoma apie galimas internalių sunkumų ir mentalizacijos sąsajas paauglystėje. Šio žvalgomojo tyrimo tikslas yra įvertinti paauglių internalių sunkumų ir mentalizacijos sąsajas. Metodika. Tyrime dalyvavo 64 paaugliai (40 merginų ir 24 vaikinai), kurių amžius 13–17 m. Paauglių mentalizacijai vertinti taikytas Vidinių būsenų atpažinimo iš akių testas (vaikų versija) (Baron-Cohen, Wheelwright, Spong, Scahill, & Lawson, 2001) ir Situacinės istorijos (Gervinskaitė-Paulaitienė ir Barkauskienė, 2014), paauglių internalius sunkumus vertino tėvai – užpildė 6–18 metų vaiko elgesio aprašą (Achenbach & Rescorla, 2001). Rezultatai. Nerimastingumo / depresiškumo, užsisklendimo / depresiškumo ir bendri internalūs sunkumai nėra susiję su mentalizacijos netikslumais paauglystėje. Didesnės paauglių somatinės problemos yra susijusios su tikslesniu kitų žmonių elgesio paaiškinimu. Tyrimo rezultatai yra svarbūs planuojant tolesnius emocinių sunkumų ir mentalizacijos tyrimus paauglystėje.
ENRecently, possible relationships between internalizing difficulties and mentalization have been receiving increasing attention in scientific literature. However, first empirical results are inconsistent and there is a lack of studies investigating the relationships between internalizing symptoms and mentalization in adolescence. This exploratory study aims to analyse the relationships between adolescents’ internalizing difficulties and their mentalizing. Participants. Sixty four adolescents (40 girls and 24 boys) aged 13 – 17 participated in the study. Methods. Mentalization was assessed using Reading the Mind from the Eyes Test (child version) (Baron-Cohen et al., 2001) and Situational Stories method (Gervinskaitė-Paulaitienė ir Barkauskienė, 2014), internalizing difficulties were rated by adolescents’ parents using Child Behaviour Checklist 6/18 (Achenbach & Rescorla, 2001). Results. Anxious/Depressed, Withdrawn/Depressed and Overall internalizing difficulties were not related to mentalization accuracy in adolescence. Higher somatic problems were related with more correct explanation of other people’s behaviour. The study results are important in planning further research of mentalizing and emotional difficulties.