Aštuntos klasės moksleivių istorijos mokymo(si) ypatumai, remiantis lyčių skirtumais

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aštuntos klasės moksleivių istorijos mokymo(si) ypatumai, remiantis lyčių skirtumais
In the Journal:
Keywords:
LT
Mokslinis ugdymas / Scientific education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama dar XX a. pradžioje iškelta idėja apie berniukams ir mergaitėms būdingus istorijos mokymosi ypatumus bei skirtingus jų interesus istorijos srityje. Remiantis 2013 m. vykdyto aštuntos klasės mokinių testavimo rezultatais, siekiama nustatyti, ar istorijos tematika turi reikšmės berniukų ir mergaičių žinių lygiui ir jų mokymosi rezultatams. Aiškinamasi, ar pasiteisina teiginys, kad berniukus labiau domina politika, valdovai ir karo tematika. Siekiama išsiaiškinti, ar pasiteisina teiginys, kad mergaitės labiau domisi kultūra ir religija bei dėl to geriau šias temas išmano. Straipsnyje taip pat analizuojami ir kiti berniukų bei mergaičių istorijos mokymosi ypatumai, kurie turi tam tikros įtakos jų mokymosi rezultatams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Berniukai; Istorijos mokymasis; Istorijos mokymasis, berniukai, mergaitės, skirtumas; Mergaitės; Skirtumai; Boys; Differences; Girls; History Learning, Boys, Girls, Difference; History learning.

ENThe article analyzes the idea put forward in the beginning of the XXth century about particularities of learning history characteristic to girls and boys as well as their different interests in the field of history. Based on the results of testing of pupils of 8th grade, carried out in 2013, the article aims to determine whether history topics have an impact on the level of knowledge of girls and boys as well as learning outcomes. It seeks to clarify whether the claim that boys are more interested in politics, rulers and war topics is true. It also seeks to find out whether the claim that girls are more into culture and religion, and therefore know these topics better. The article also analyzes other particularities of learning history characteristic to girls and boys, which have a certain impact on their learning outcomes.

ISSN:
2351-650X
Related Publications:
Berniukų mokymosi motyvacijos ypatumai.. Pedagogika. 2001, 53, p. 117-121.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/66400
Updated:
2023-05-10 10:45:33
Metrics:
Views: 21    Downloads: 9
Export: