LTLietuva viena iš pirmųjų šalių pokomunistinėje erdvėje privatizavo daug valstybinio turto. Autorius teigia, kad įstatymuose neaptarta visa eilė svarbių klausimų: efektyvus valstybės turto valdymas, materialinė atsakomybė už neefektyvų turto valdymą, nereglamentuojamos konkrečios valstybinį nekilnojamąjį turtą valdančių institucijų teisės ir pareigos, valstybinė privatizavimo komisija nedalyvauja, sudarant privatizuojamų objektų sąrašą. Autoriaus nuomone, būtina įstatymu aiškiai apibrėžti, kokia informacija yra konfidenciali. Valstybinių institucijų vadovai negarantuoja valstybiniais nutarimais nustatytos tvarkos laikymosi, kai jie atstovauja valstybės interesus atviro ir uždaro tipo akcinėse bendrovėse ir ne pelno organizacijose. Viena iš problemų - privatizacija tapo ne ekonominės politikos priemone, o politinių tikslų siekimo priemone. Dėl eilės politinių problemų privatizavimo procesas buvo nepagrįstai pagreitintas ir vyko vienu metu su įstatymų bazės kūrimu. Sandoriai dažnai būna per daug smulkūs. Iš privatizavimo gautų pajamų panaudojimą reglamentuoja net trys įstatymai, ir jie visi numato skirtingą šių pajamų panaudojimą. Autoriaus nuomone, ekonominio skatinimo programa yra ekonomiškai nepriimtinas būdas panaudoti privatizavimo pajamas. Privatizavimo fondo lėšos skirstomos remiantis neaiškiais kriterijais. Dauguma privatizuojamų įmonių monopolijos, o nesant monopolijų įstatymo, tos sritys ir toliau lieka monopolizuotos. Neskaidriai vyksta ir privatizacija savivaldybių lygyje. Valstybinė privatizavimo komisija - politizuota institucija, kuriai nėra pateikiami profesinės kompetencijos reikalavimai.Reikšminiai žodžiai: Privatizacija; Valstybės nuosavybė; Privati nuosavybė; Privatization; Government property; Private property.
ENRecently, Lithuania perfectly met convergence criteria of state debt and budget deficit set in the Treaty of Maastricht, i.e. did not exceed reference values of relatively 60 and 3 percent. On the other, various economic forums notice that borrowing opportunities of our state are quite complicated and the increase of fiscal deficit is inevitable, thus forming fiscal policy will not be so easy. Taking into account financial stability problems of our state, the article analyses tendencies of meeting criteria defined and the main factors to them, and evaluates their relationship with other macroeconomic indicators. This allows disclosing problems and finding the ways to solve them in order to avoid the risk of being left aside the full EMU membership in future.