The Effect of emotional intelligence on project outcomes

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Effect of emotional intelligence on project outcomes
Alternative Title:
Projektų vadovo emocinio intelekto kompetencijų ir projekto sėkmės sąveika
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2011, vol. 10, no. 1 (22), p. 125-137
Keywords:
LT
Jungtinės Amerikos Valstijos (United States of America; JAV; USA); Lenkija (Poland); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTJau daugiau nei dešimtmetį emocinis intelektas domina daugelį mokslininkų ir yra plačiai taikomas įvairiose srityse. Emocinio intelekto sąvoka jau tapo beveik neatsiejama nuo lyderystės temos. Dėl šios priežasties vis dažniau gvildenama lyderystės tema įtraukia ir emocinį intelektą. Nepaisant to, projektų valdymo mokslinių tyrimų srityje šios temos dar nėra plačiai pripažįstamos. Keletas tyrimų jau pabrėžė lyderystės stiliaus įtaką projektų valdymo sričiai ir projektų sėkmei. Buvo įrodyta, kad emocinis intelektas yra susijęs žymiu ryšiu su lyderystės stiliumi bei yra pats svarbiausias iš visų trijų - intelekto, emocinių ir vadybinių kompetencijų Todėl šio tyrimo tikslas yra patikrinti ryšius tarp atskirų emocinio intelekto kompetencijų ir projekto sėkmės. Emocinio intelekto kompetencijos pirmiausia tyrinėtos remiantis literatūros analize. Tuomet pasitelktas tyrimas duomenims apie projektų vadovų emocinio intelekto kompetencijas surinkti ir analizuoti. Tyrimo metodui pasinaudota apklausa internetu, kurioje dalyvavo 363 respondentai iš Lietuvos, Lenkijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Tyrimo rezultatai parodė, kad pavienės emocinio intelekto kompetencijos turi stipresnius ryšius su skirtingo tipo projektais. Funkcinė sėkmė išsiskyrė kaip turinti ryšį su savęs pažinimu emociniu lankstumu, intuicija, motyvacija ir sąžiningumu, bet silpną ryšį su įtaka arba tarpasmeniniu jautrumu.Todėl vadovams, skiriantiems projektų vadovus rekomenduotina ne tik įvertinti darbuotojų emocinį intelektą apskritai, bet atsižvelgti ir į pavienes emocinio intelekto kompetencijas. Tyrimas taip pat apėmė ir kultūrinius Lietuvos, Lenkijos ir JAV projektų valdymo skirtumus. Pabrėžtina tai, kad šie rezultatai parodė skirtingus sėkmingo vadovavimo projektams stilius tarpkultūriniame kontekste. Taigi sėkmingas projektų vadovas vienoje šalyje nebūtinai bus sėkmingas kitoje kultūrinėje aplinkoje. Rezultatai leido identifikuoti unikalias emocinio intelekto charakteristikas padedančias sėkmingai vadovauti projektui. Įdomu tai, kad projekto vadovo motyvacija identifikuota kaip veiksnys, kuris labai ribotai lemia projekto sėkmę - tik baziniame funkcionaliame lygyje: projekto atlikimo laiko ir biudžeto perspektyvoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emocinis intelektas; JAV; Lenkija (Lenkijos karalystė. Kingdom of Poland. Poland); Lyderystė; Projekto vadyba; Tarpkultūrinės kompetencijos; Cross-cultural competencies; Emotional intelligence; Leadership; Lithuania; Project management; USA.

ENThe main goal of this study is to examine emotional intelligence competencies and Project Outcomes in business companies. In addition, we examine this in a cross-national context that adds external validity to the findings. The research method involved the web questionnaire survey with collected data from 363 respondents coming from Lithuania, Poland and the United States. Across the pooled sample, Functional Success was highly correlated to Emotional Intelligence components of Self Awareness, Emotional Resilience, Intuitiveness, Motivation and Contentiousness but not related to Influence, or Interpersonal Sensitivity. However, these tended to be differential across countries. Several major implications are evident from these results. First, successful managerial styles are differential across countries. Thus a successful manager in one area may be less successful elsewhere. Second, within each country/culture there are characteristics that can be identified that typically led to a more successful project outcome. We find that there are rather unique components that lead to success in different paths. Interestingly, motivation of the manager led to very limited success - and then only at a basic functional level (e.g., the project was done on time and at budget). [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
The Relationship between student nurses’ emotional intelligence and personal and professional values / Goda Mačijauskaitė, Olga Riklikienė. Nursing education, research, & practice. 2020, vol. 10, no. 1, p. 31-37.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/65970
Updated:
2018-12-17 13:15:20
Metrics:
Views: 11    Downloads: 2
Export: