Visuotinės religijos idėja Sri Aurobindo ir Vydūno pasaulėžiūroje

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėVisuotinės religijos idėja Sri Aurobindo ir Vydūno pasaulėžiūroje
Kita antraštėIdea of global religijon in the worldwiew of Sri Aurobind and Vydūnas
AutoriaiTamošaitytė, Daiva
KnygojeĮ sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija : programa ir konferencijos medžiaga . 2011, P. 54-57
Reikšminiai žodžiai
LTEgo; Religija; Sri Aurobindas; Vienybė; Vydūnas; Žmonija
ENEgo; Humanity; Religion; Sri Aurobind; Unity; Vydūnas
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje remiamasi pasirinktais tekstais – Vydūno „Tautos gyvata“ ir Sri Aurobindo „Žmonijos vienybės idealu“. Tyrimo tikslas – apibrėžti abi teorijas: žmoniškumą ir žmonijos religiją. Tyrimo metodas – istorinis lyginamasis. Ištyrus šių teorijų požiūrį į laisvės, lygybės ir brolybės problemą ego požiūriu, nustatyta, jog Vydūnas ir Aurobindo į šį klausimą žvelgia labai panašiai. Daroma išvada, jog visuotinės religijos idėja mąstytojų suvokiama humanistiniu dvasiniu pagrindu. [Iš leidinio]

ENIn the present article the author discusses an idea of universal religion in the light of philosophical systems of Indian thinker Sri Aurobindo and Lithuanian thinker Vydūnas. The comparative analysis of their concepts, "religion of humanity" and "humaneness" shows, that the main aim of such an endevour is the unity of humanity, which can be achieved by developing of the soul and spirit first in an individual and then in a society. In that respect the categories of the liberty, equality and fraternity are scrutinized as seen by both thinkers. The conclusion has been made, that Sri Aurobindo and Vydūnas make very similar distinctions about the future humanity, which has to get rid of the main obstacle, i e. ego. Only then, according to them, the real unity considering three main truths of life discussed above can be accomplished. The divine attributes can be put into life by the wholy developed "humaneness" of the people (Vydūnas) or by the future gnostic supermen (Sri Aurobindo). Consequently, the idea of universal religion must be understood as a free faith in the man and the human race, capable of the internal and external developing of the spiritual principle. [From the publication]

Mokslo sritis
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/637
Atnaujinta2019-11-11 13:35:52
Metrika Peržiūros: 3