Mediacijos taikymas ginčuose tarp sveikatos priežiūros įstaigų ir pacientų

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mediacijos taikymas ginčuose tarp sveikatos priežiūros įstaigų ir pacientų
Alternative Title:
Mediation in disputes between health care institutions and patients
In the Journal:
Jurisprudencija [Jurisprudence]. 2016, Nr. 23 (1), p. 108-125
Keywords:
LT
Mediacija / Mediation; Sveikata / Health; Sveikatos priežiūra / Health care.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamos mediacijos taikymo ginčuose tarp sveikatos priežiūros įstaigų ir pacientų ar jų artimųjų galimybės Lietuvoje. Aptarus priežastis, kodėl pacientai kreipiasi į teismus, esamą pacientų ir sveikatos priežiūros įstaigų ginčų sprendimo tvarką, kalbama apie mediacijos taikymo tokiuose ginčuose naudą. Be kita ko, straipsnyje siekiama išsiaiškinti, kokią reikšmę turi atviras įvykio atskleidimas ir ginčo šalių tarpusavio komunikacija sprendžiant pacientų ir sveikatos priežiūros įstaigų nesutarimus, analizuojami užsienyje atliktų empirinių tyrimų rezultatai, įrodantys mediacijos taikymo veiksmingumą šios kategorijos ginčuose. Taip pat yra nagrinėjamos mediacijos taikymo perspektyvos Lietuvoje ir rekomenduojama keisti esamą įstatyminį tokių ginčų ikiteisminio sprendimo reguliavimą, įtraukiant mediacijos taikymą tam, kad tarpusavio konfliktą šalys turėtų galimybę bandyti spręsti bendraudamos, išsakydamos viena kitai priekaištus tiesiogiai, drauge ieškodamos galimų alternatyvių sprendimo variantų, kas sudaro prielaidas susipriešinimo mažėjimui ir normalių tarpusavio santykių atkūrimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mediacija; Sveikatos priežiūros įstaiga; Pacientas; Ginčai tarp sveikatos priežiūros įstaigos ir paciento; Mediation; Healthcare facility; Patient; Disputes between healthcare institutions and patients.

ENThis article analyses the benefits of and perspectives on using mediation in disputes between patients and healthcare facilities in Lithuania. After discussing the main reasons why patients make a decision to litigate, the article deals with the existing procedure for dispute resolution and the benefits of including mediation in it. In the article, significant attention is paid to analysing the meaning of fair disclosure of all circumstances and communication between the parties during dispute resolution. The authors reveal problems with regard to the existing procedure for resolving disputes and recommend possible ways to improve it by including mediation. The conclusions and recommendations made are based on theoretical and empirical research by authors and other scientists, indicating that mediation is a suitable method for resolution in such disputes. It is strongly recommended that existing procedures are amended in Lithuania, through the use of mediation instead of dispute hearings in the form of “mini-trials” in obligatory pre-litigation institutions. Mediation in disputes between patients and their doctors brings parties towards the possibility of communicating directly, asking necessary questions and receiving required answers, as well as working together to find the most mutually suitable ways to resolve disputes, and to restore relationships and trust. [From the publication]

DOI:
10.13165/JUR-16-23-1-07
ISSN:
1392-6195; 2029-2058
Related Publications:
Teismo mediatorių požiūris į teisminės mediacijos praktiką / Sandra Molė, Jolanta Sondaitė. Socialinis darbas. 2019, t. 17, Nr. 2, p. 191-208.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/63663
Updated:
2018-12-17 14:09:26
Metrics:
Views: 30    Downloads: 1
Export: