Generalinio prokuroro skyrimo ir atleidimo tvarka: retrospektyva ir perspektyva

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Generalinio prokuroro skyrimo ir atleidimo tvarka: retrospektyva ir perspektyva
In the Journal:
Jurisprudencija [Jurisprudence]. 2016, Nr. 23 (1), p. 43-57
Keywords:
LT
Administravimas. Valstybės tarnyba / Administration. Public service; Konstitucinė teisė. Konstitucija / Constitutional law. Constitution; Parlamentas. Seimas / Parliament; Teisininkai / Legal profession.
Summary / Abstract:

LT1992 m. spalio 25 d. priimtoje Konstitucijoje generalinio prokuroro skyrimo ir atleidimo tvarka nebuvo nustatyta. Seimas 1992–2003 m. įstatymais daug kartų keitė generalinio prokuroro skyrimo ir atleidimo tvarką. Seimas 2003 m. kovo 30 d. pakeitė Konstitucijos 118 straipsnį bei 84 straipsnio 11 punktą ir nustatė, kad generalinį prokurorą skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas Seimo pritarimu. Seime 2015 m. spalio 15 d. įregistruotas Prokuratūros įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, kuriame numatyta, kad „Generalinį prokurorą penkeriems metams Vyriausybės teikimu, Seimo pritarimu skiria ir iš pareigų atleidžia Respublikos Prezidentas. Generalinio prokuroro kandidatūras Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlo Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkas ir Teisingumo ministras“. Šis įstatymo projektas prieštarauja Konstitucijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Generalinis prokuroras; Respublikos Prezidentas; Seimas; Konstitucija; Valdžių padalijimo principas; Prosecutor general; President of the Republic; Seimas; Constitution; Principle of separation of powers.

ENThe Constitution adopted on 25 October 1992 did not outline the processes for appointing and relieving the prosecutor general from duty. Between that year and 2003, the Seimas changed these procedures on more than one occasion. On 30 March 2003, the Seimas amended Article 118 of the Constitution and Item 11 of Article 84, stipulating that the prosecutor general was to be appointed and relieved from duty by the president of the Republic upon the assent of the Seimas. On 15 October 2015, the Draft Law Amending the Law on Prosecution Services was registered in the Seimas, stipulating that “the president of the Republic shall appoint and relieve the prosecutor general from duty upon submission by the Government and upon the assent of the Seimas. Candidatures for the prosecutor general shall be submitted to the Government of the Republic of Lithuania by the president of the Supreme Court of the Republic of Lithuania and by the minister of justice”. This draft law is in conflict with the Constitution. [From the publication]

DOI:
10.13165/JUR-16-23-1-03
ISSN:
1392-6195; 2029-2058
Subject:
Related Publications:
Should the Constitution be amended to introduce public participation to courts: if so, to what extent? / Simona Dementavičienė. Contemporary research on organization management and administration. 2020, Vol. 8, No. 2, p. 6-31.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/63659
Updated:
2018-12-17 14:09:25
Metrics:
Views: 15    Downloads: 2
Export: