LTŠis tekstas – tai išplėstinis lankytojo gidas mano autorinei parodai Stovint, krentant, levituojant (2014, galerija „Vartai“), kurioje buvo pristatomi mano meninių tyrimų gravitacinės estetikos tema rinktiniai rezultatai. Visas straipsnis sudarytas iš 4 individualių blokų, kuriuose aptariami parodos eksponatai – Eutanazijos kalneliai, Baranio kėdė, Sapnų viešbutis, Gravitacija, kiekvienas jų turi trumpą įžangą, pristatančią projektą, ir tekstą. Pastarieji parašyti anksčiau ir yra įvairios apimties, stiliaus bei pobūdžio, siekiant pademonstruoti jų specifikos poveikį tyrimui. Šis akademinio straipsnio, esė, beletristikos ir interviu rinkinys yra sukomponuotas it savarankiška tekstinė paroda, pristatanti skirtingas rašymo – kaip mąstymo modelio ir komunikacijos priemonės – formas. Atsižvelgdamas į individualios formos specifiką, kiekvieno teksto įžangoje aptariu, kokį vaidmenį atliko konkretus tekstas tam tikrame tyrimo procese. Tekstų išdėstymas atitinka parodos pagal laikrodžio rodyklę apžvalgą, tačiau tai nereiškia, kad reikia laikytis tokios trajektorijos – tekstai gali būti skaitomi nelinijine tvarka. Ši epizodiška tekstų įvairovės apžvalga – tai kvietimas meniniams tyrėjams eksperimentuoti rašymo būdais bei išsilaisvinti iš konvenciško akademinio rašymo dogmų.
ENThe present text is a visitor’s extended guide to my solo exhibition Standing, Falling, Levitating (Vartai Gallery, 2014), in which the results of my artistic research on the topic of gravitational aesthetics were presented. The article is comprised of four individual blocks representing the exhibits in that exhibition — Euthanasia Coaster, Bárány Chair, Oneiric Hotel and Gravitation – and in their turn each of them has a brief introduction presenting the project and an accompanying text. The accompanying texts were written some time ago and are of different length, style and nature – by this I mean to demonstrate the effect of their specific features on the research. This combination of an academic paper, an essay, fictional writing and an interview is composed as an independent textual exhibition presenting different forms of writing as a model of thinking and a means of communication. Taking into account the specific character of individual form, in the introduction to each text I discuss what role that concrete text played in a certain process of research. The texts are arranged following the clockwise arrangement of the exhibits in the exhibition, but it does not mean that this particular trajectory should be followed – the texts can be read in a non-linear sequence. This episodic review of the variety of texts is an invitation for artistic researchers to experiment with the forms and platforms of writing and liberate themselves from the dogmas of conventional academic writing.