LTStraipsnyje analizuojamas vienas iš kokybės vadybos įrankių – Lean vadybos sistema, kuri gali užtikrinti organizacijos efektyvų darbą, nuolatinį ir nenutrūkstamą jos veiklos tobulėjimą ir tvarių rezultatų pasiekimą. Vieno stipriausių bankų Šiaurės Europoje filiale Lietuvoje (toliau – bankas) buvo atliktas autorinis tyrimas, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti, kokią įtaką Lean sistema turi banko veiklos gerinimui. Banko darbuotojams buvo pateiktas anketinis klausimynas, kuris padėjo identifikuoti organizacijos stipriąsias vietas, lygiai taip pat padėjo nustatyti organizacijos tobulintinas sritis. Respondentai geriausiai įvertino stipriąsias banko veiklos sritis, atspindinčias banko kasdieninės veiklos ir procesų tobulinimą, banko veiklos kokybę ir vadovų dėmesį padalinių rodikliams ir veiklos gerinimui. Nustatyta, kad priklausomai nuo Lean metodų ir principų naudojimo gerėja beveik visi banko rezultatai. Taip pat buvo nustatytos Lean naudojimo spragos, kad Lean vadybos sistema banke naudojama nesistemingai ir vienintelis principas Komandinis darbas neturi jokios įtakos banko rezultatams. Buvo pateikti siūlymai, organizacijai daugiau dėmesio skirti darbuotojų nuolatiniam mokymui bei ugdyti suvokimą apie Lean vadybos sistemos teikiamas naudas ir atlikti tyrimą, kuris galėtų atskleisti darbuotojų nuomonę apie Lean vadybos sistemos įtaką organizacijos vidinės aplinkos elementams (kultūrai, žmonėms).
ENThe article analyses one of the quality management tools, the Lean management system, that can guarantee an effective work of the organisation, continuous and uninterrupted improvement of its activities and the achievement of sustainable results. In one of the strongest banks of Northern Europe in the Lithuanian branch (further –bank) a copy right research was conducted that aimed to reveal the impact of the Lean system to the improvement of the bank's activities. A questionnaire was presented to the employees of the bank, which helped to identify the strengths of the organisation, and the areas that need improvement. The strong areas of the banking activities that were evaluated as the best by the respondents were the ones that reflect the day-to-day activities and the improvement processes of the bank, the quality of the performance and the attention to the indicators of the divisions by the managers for the improvement of activities. It was determined that depending on the methods and principles of the Lean, almost all the results of the bank improve. What is more, the usage gaps of the Lean were determined: that in the bank the Lean management system is used unsystematically and the single teamwork principle has no influence to the results of the bank. Suggestions were presented for the organisation to pay more attention to the continuous training of the employees and to raise awareness about the benefits of the Lean management system. What is more, to carry out a study that would help to reveal the opinion of the employees about the influence of the Lean management system to the elements of the internal environment of the organization (culture, people).