LTStraipsnyje pateikiami Lietuvoje sertifikuotų organizacijų veiklos valdymo sistemos diegimo motyvų, problemų ir teikiamos naudos autorinio tyrimo rezultatai. Maisto prekių tiekėjai/gamintojai stengdamiesi atitikti vartotojų lūkesčius bei konkurencinę rinkos situaciją, didelį dėmesį skiria produkto saugai bei kokybei. Plačiai paplitusi priemonė užtikrinti maisto saugą – organizacijos veiklos sertifikavimas pagal LST EN ISO 22000 standarto keliamus reikalavimus. Kiekviena įmonė skirdama investicijas (finansines, laiko, žmogiškųjų išteklių) turėtų turėti aiškius standarto diegimo, veiklos sertifikavimo motyvus bei siekiamą gauti naudą. Autorinio tyrimo rezultatai parodė, kad daugiausiai įmonių diegia maisto saugos vadybos sistemą remiantis išoriniais motyvais, kurie, tikėtina, nukreipti į rinkodaros proceso gerinimą. Įmonėse pagerėjo ne tik maisto saugos užtikrinimas, maisto rizikos valdymas, tačiau ir įmonės įvaizdis, atsirado didesnės verslo perspektyvos. Taip pat maisto saugos vadybos sistemos diegimas prisideda prie darbuotojų tobulėjimo, motyvacijos didinimo. Diegiant maisto saugos vadybos sistemą, atitinkančią ISO 22000 standarto reikalavimus, dažniausiai susiduriama su dokumentacijos padidėjimu, finansinėmis bei laiko investicijomis.
ENThis article provides results of the individual research on the motives, issues and benefits of introducing the activity management system in organizations, certified in Lithuania. The suppliers/producers of foods highly focus on the safety and quality of a product, in order to meet consumer expectations and competition in the market. A widely spread tool to ensure food safety is the certification of organization's activity, accordingly to requirements of the LST EN ISO 22000 standard. Every company allocating their investments (finances, time, human resources) should have clear motives of standard development and certification of activity, as well as the potential benefits. Results of the individual research showed that the majority of companies introduce the food safety management system, based on external motives, which are likely to be directed towards improvement of the marketing process. The improvement was observed not only in ensuring food safety and food risk management, but also in company's image, and increase of business perspectives. In addition, the introduction of food security management system contributes to the development of employees and increases the motivation. Introducing the food safety management system, meeting the requirements of the ISO 22000 standard, the increase of documentation, financial and time investments usually occurs.