Atlikėjų meno kultūros produkto sudedamosios dalys Giuseppe's Verdi operų pavyzdžiu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Atlikėjų meno kultūros produkto sudedamosios dalys Giuseppe's Verdi operų pavyzdžiu
Alternative Title:
Components of the performers' art cultural product based on the example of operas by Giuseppe Verdi
In the Book:
Menų funkcijos kultūriniuose ir socialiniuose procesuose. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014. P. 155-164, 188
Summary / Abstract:

LTVerslo organizacijų tikslas - siekti pelno. Ženklinta prekė yra svarbi šios proceso sėkmės sudedamoji dalis. Tuo tarpu operos, muzikiniai teatrai, kaip pelno nesiekiančios atlikėjų meno organizacijos, derindamos menines strategijas su ekonomiškai pagrįstu biudžetu, kuria ir atlieka meno kūrinius - produktus, kurie gali ir turi paderi įgyvendinti šių institucijų misiją bei užsibrėžtus tikslus. Vertingas meno produktas (kaip ir ženklinta prekė versle) - ne mažiau svarbi šio proceso sudedamoji dalis. Pasaulio operos, muzikinių teatrų repertuare lyderiauja Giuseppe's Verdi operos. Verslo terminais tariant, tai - kultūros produktas, turintis kapitalą, kurio estetinė vertė dera su finansine verte. Šio straipsnio aktualumas grindžiamas poreikiu įvardinti ir pamatuoti Verdi operų, kaip kultūros produkto, vertę, remiantis verslo vadybos metodika. Tyrimo objektas - Verdi operų, kaip kultūros produkto, vertė. Tyrimo tikslas - apibrėžti Verdi operų, kaip atlikėjų meno kultūros produkto, kapitalo sudedamąsias dalis. Problemos ištyrimo lygis - mažas. Tyrimo uždaviniai: l) pateikti ir apibrėžti kultūros produkto kapitalo sampratą; 2) išanalizuori Verdi operų gyvavimo pasaulio ir Lietuvos operos teatruose statistiką penkerių metų laikotarpiu (2008-2013); 3) pateikti atlikėjų meno kultūros produkto kapitalo sudedamąsias dalis. Tyrimo metodai: siekiant išspręsti šiuos uždavinius, buvo naudojamas aprašomasis metodas ir antrinių vidinių bei išorinių duomenų analizė, mokslinės literatūros analizė.

ENThe aim of business organisations is to make a profit. Brand is an important component of success in this process. Opera and musical theatres, however, being non-profit organisations produce and perform works of art by matching artistic strategies with the budget that is economically relevant. These are the products that should and do help to implement their mission and settled tasks. The valuable product of art is an important component of this process, similar to that of a brand in business. Operas by Giuseppe Verdi are the leading products of art in the opera and musical theatres throughout the world. Speaking in business terms they are the cultural product containing capital in themselves, and the esthetic value of which go with the financial one. The relevance of the present article is founded upon the need to define and measure the value of the operas by Verdi as that of a cultural product on the basis of the methodology of business management. The subject of the research is the value of the operas by Verdi as a cultural product. The aim of the research is to define the components of the capital of this cultural product. The tasks of the research are as follows: to present and to define the concept of the capital of a cultural product. to analyse the statistical data of the past five years (2008-2013) about the operas by Verdi in the theatres in Lithuania and abroad. to depict the components of the capital of a cultural product of performing art. The methodology used was as follows: the descriptive method, analysis of primary and secondary inner and outer data, analysis of scholarly literature. The present state of investigation on the topic was a low one.

ISBN:
9786098071191
Related Publications:
Values of art created in artist-in-residencies. International journal of creative research and studies. 2018, vol. 2, p. 19-32.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61640
Updated:
2019-12-12 16:10:25
Metrics:
Views: 27
Export: