LTKnygoje aptariami pagrindiniai portreto tapymo principai. Nors svarbiausias portreto tapymo principas yra panašumas į portretuojamą asmenį, tačiau tapant portretus siekiama ne tik perteikti žmogaus išorę, bet ir dvasinę, psichologinę būseną, charakterio bruožus, socialinę padėtį, kultūros atspindžius. Įgyvendinant kūrybines portreto tapymo užduotis būtina tinkamai pasirengti: išmokti tapyti žmogaus galvą, figūrą, konstruktyviai suvokti formą, nustatyti proporcijas ir kt. Knygoje detaliai aptariami portreto piešimo ir komponavimo principai, proporcijų, matmenų, apšvietimo, formato parinkimo bendros taisyklės. Supažindinama su tapyba grizailės technika, kuomet tapoma neutraliais tonais, bei aptariami tapymo šia technika etapai: šviesotamsos pobūdžio ir atskirų galvos dalių toninių skirtumų tikslus perteikimas, formos patikslinimas ir detalizavimas, apibendrinimas. Atskirai aprašomi portreto tapymo ypatumai patalpoje esant natūraliai ir elektros šviesai, išsamiai aptariami portreto tapymo elektros šviesoje ir plenere skirtumai bei pristatoma aliejinės tapybos technologija.
ENThe book discusses the main portrait painting principles. Although the main portrait painting principle is the resemblance of the pictured person, when painting portraits it is striven to graphically present not only the person’s exterior, but also his/her spiritual, psychological state, traits of character, social status and reflections. When implementing the creative portrait painting tasks, it is necessary to have an appropriate preparation: to learn to paint a person’s head and figure, constructively percept the form, set the proportions, etc.. The book provides a detailed discussion of the portrait painting and composition principles, the general rules of choice of proportions, measurements, lighting and format, gets the reader familiarized with the grisaille painting technique, when a portrait is painted in shades of grey, and discusses the stages of grisaille painting: exact conveyance of the light-dark character and tonal differences of individual parts of the head, specification, detailing and summation of the form. The particularities of portrait painting in cases of natural and electric light are described, the differences of portrait painting in electric light and plennaire are comprehensively discussed and the oil painting technology is presented.