Kūrybiškumo fenomenas: edukacinis aspektas

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėKūrybiškumo fenomenas: edukacinis aspektas
Kita antraštėPhenomenon of creativity: educational aspect
AutoriaiBeresnevičius, Gediminas
LeidinyjeKūrybos erdvės . 2006, Nr. 4, p. 80-90
PastabosLDB Open.
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje analizuojama kūrybiškumo sąvoka, aptariami kūrybiškumo tyrimai, kūrybiškos asmenybės bruožai, kūrybiškumo priklausomybė nuo žmogaus amžiaus ir pateikiami kai kurie kūrybiškumo ugdymo aspektai. Tyrimas parodė, kad kūrybiškos asmenybės bruožai įvairių autorių traktuojami skirtingai, ir kad neįmanoma išskirti vienos kurios nors asmenybės savybės, pagal kurią būtų galima atskirti kūrybingus žmones nuo nekūrybingų. Ontogenetiniai tyrimai rodo, kad paauglystėje kūrybiškumas pasiekia piką, o vėliau su amžiumi krenta, nors yra sričių, kuriose sukuriami labai brandūs kūriniai ir vėlyvame amžiuje. Egzistuoja dvi konceptualiai prieštaringos mokslininkų nuomonės apie galimybes ugdyti žmogaus kūrybiškumą [Iš leidinio]

ENThe article deals with the problem of understanding the phenomenon of creativity. The thesis reveals that creativity is a complex psychoeducational process combining cognitive, psychosocial, educational and personal characteristics of the creator and his environment. The author analyses the phenomenon of creativity in different perspectives such as psychoanalytical, neopsychoanalytical, humanistic, psychosocial, etc. The article deals with two different approaches to the problem of development of creativity via life span. There is an ontogenetical approach that fluid intelligence which enables a person to solve totally new problems without personal experience or knowledge reaches its peak in adolescence and later continuously falls. There also exists an opposite approach that it is possible to develop creativity in any life span development phase. The possibility to train people to develop creativity also depends on special aptitudes necessary for creativity (e.g., an ability to create novels reveals itself in later adulthood, etc.). The author proposes that latter approach. The paper reveals that different authors find different traits and factors, different abilities and aptitudes of the personality of the creator. Some authors stress motivation to create, while other point out flexibility of thinking, development of intuition, emotional intelligence and self-esteem.

ISSN1822-1076
Mokslo sritisEdukologija / Education
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/5853
Atnaujinta2018-12-17 11:48:17
Metrika Peržiūros: 7    Atsisiuntimai: 6