Pirmieji masiniai atviri internetiniai kursai Lietuvoje: mokymosi objektų reikšmė mokymosi kokybei

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pirmieji masiniai atviri internetiniai kursai Lietuvoje: mokymosi objektų reikšmė mokymosi kokybei
Alternative Title:
First MOOC internet courses in Lithuania: learning quality and the importance of learning objects
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2015, t. 71, p. 115-123
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Pedagogika / Pedagogy; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatyta masinių atvirų internetinių kursų tarptautinė patirtis bei pirmieji žingsniai Lietuvoje. KTU dėstytojai 2014 m. rudenį teikė pirmąjį Lietuvoje masinį atvirą internetinį kursą lietuvių kalba, kuris sulaukė labai didelio susidomėjimo ir dalyvių aktyvumo (2009 kurso dalyviai). Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame analizuojama kurso kūrimo ir teikimo sėkmės ir nesėkmės, išreiškiama kursų dalyvių nuomonė apie esminius kurso etapus. Kaip jau žinome, didelį populiarumą šiuo metu turi masiniai atviri internetiniai kursai (liet. MAIK, angl. MOOC) ir tai paskatino informacinės visuomenės diskusijas apie prasidėjusią aukštojo mokslo revoliuciją. Kyla problema – kaip užtikrinti masinių atvirų kursų kūrimo ir teikimo kokybę, kokie yra esminiai kurso elementai, lemiantys kokybišką MAIK kūrimą ir teikimą. Skatinamas atvirų švietimo išteklių naudojimas švietime, o tai reiškia, kad naudojami atviro kodo įrankiai ir priemonės, įvairūs atviri informacijos šaltiniai bei registruojami visi norintys juose dalyvauti. Sėkmingam mokymo procesui užtikrinti visgi reikalinga tinkamai parengta kurso struktūra, mokymosi objektai, tinkamai parinktos priemonės mokymo procesui kokybiškai organizuoti. Tyrimo tikslas – pristatyti rezultatus bei išanalizuoti pirmojo lietuviško masinio internetinio kurso „Informacinės technologijos“ dalyvių (respondentų) pateiktus duomenis apie mokomųjų objektų kūrimą, teikimą ir mokomųjų objektų naudojimo efektyvumą kursuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Kauno technologijos universitetas; Kurso kokybė; MAIK; Masiniai atviri internetiniai kursai; Modelis; Mokymasis; Course quality; Higher education; Kaunas University of Technology; Learning; MOOC; MOOC internet courses; Massive open online courses; Model.

ENThe article presents the MOOC international experience and the first initiative steps taken in Lithuania. The Kaunas University of Technology lecturers in 2014 proposed the first MOOCs in the Lithuanian language, which gained a huge success among participants (2009 participants in total). This article investigates the course modelling techniques, advantages and disadvantages, the course participants address the opinion about their essential stages. As we already know, MOOC (liet. MAIK) gained a huge success in international society, which stimulated a significant discussion about the revolution in high education. The main problem is how to ensure the quality in developing and presenting MOOCs, what are the main course elements ensuring the qualitative MOOC development. For this purpose, the usage of open education resources in education is greatly encouraged. Open source tools and elements, various open information resources are used, and all participants willing to learn are registered. In order to ensure the successful learning process, a well-established course structure, learning objects, properly selected tools are needed. The aim of the research is to present the results and to analyze data provided by participants of the first Lithuanian MOOC "Information Technology". [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2015.71.8336
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/57969
Updated:
2020-03-30 14:27:47
Metrics:
Views: 30    Downloads: 4
Export: