Model for evaluation of co–creation possibilities in the enterprise of knowledge – intensive business services

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Model for evaluation of co–creation possibilities in the enterprise of knowledge – intensive business services
Alternative Title:
Vertės bendrakūros žinioms imlių verslo paslaugų įmonėje galimybių vertinimo modelis
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2014, Nr. 1 (83), p. 7-16
Keywords:
LT
Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTSparčiai vykstant globalizacijos procesų integracijai versle, atsiranda vis naujų iššūkių įmonėms: stiprėjanti konkurencija, kintanti šakos struktūra, atsirandančios naujos technologijos, naujos rinkos ir pan. Dinamiška aplinka reikalauja ir naujų sprendimų, siekiant padidinti savo konkurencingumą rinkoje, rasti naujų kompetencijų ir gebėjimų palaikyti ir plėsti verslo santykius. Pastarieji padeda išryškinti vertės ir inovacijų kūrimo potencialą. Žinioms imlios verslo paslaugos, kurioms priklauso ir informacinių technologijų paslaugos, yra nuolat augantis paslaugų subsektorius. Šios paslaugos atlieka nemažai labai svarbių funkcijų ir pasižymi kompleksiškumu, trumpu paslaugų gyvavimo ciklu, inovatyvumu, joms būdinga interaktyvi sąveika, vykstanti tarp paslaugos teikėjo ir kliento, kuri yra lydima kompetencijų vystymo, mokymosi veikiant. Klientai šiuo atveju vaidina svarbų vaidmenį, kuris neretai virsta į bendrakūrą. Pastarasis fenomenas savo ruožtu padeda patenkinti individualizuotus klientų poreikius, didina įmonės produktyvumą, plėtros galimybes ir kt. Mokslinių šaltinių analizė rodo, kad bendrakūra generuoja įvairiapusę naudą jos dalyviams, tačiau lygiai taip galima ir rizika, kuri atsiranda dėl sunkiai nuspėjamų bendrakūros rezultatų. Siekiant išvengti nuostolių, kurie galimi dėl nesėkmingos bendrakūros, svarbu iš anksto įvertinti galimų pasėkmių poveikį įmonės veiklai. Kitaip tariant, reikalinga efektyvi metodika, kuri leistų įvertinti žinioms imlių verslo paslaugų įmonės ir klientų bendrakūros galimybes, kurios gali būti ir teigiamos, ir neigiamos. Straipsnio tikslas – pagrįsti žinioms imlių verslo paslaugų įmonės ir klientų bendrakūros galimybių vertinimo modelį. Straipsnyje pirmiausiai atskleidžiamas žinioms imlių verslo paslaugų fenomenas: pagrindžiama šių paslaugų samprata, heterogeniškumas ir savitumas.Vėliau supažindinama su bendrakūros kaip vienos iš žinioms imlių verslo paslaugų savybių samprata; reiškinio privalumais ir trūkumais. Straipsnyje teigiama, kad kai kuriais atvejais bendrakūra gali būti nesėkminga ir netgi rizikinga. Todėl įmonėms, siekiančioms išvengti galimų nuostolių (nesėkmės atveju), būtina iš anksto įvertinti bendrakūros su klientais galimybes ir su tuo susijusią riziką. Tam autoriai siūlo miglų teorijos prieigą, kuri pristatoma aptariant rizikos vertinimo metodus. Atlikus atvejo tyrimą, taikant mišraus tyrimo dizainą ir išanalizavus surinktus duomenis remiantis miglų teorijos nuostatomis, pastebėta, kad derinant dinaminę SSGG analizę ir miglų žemėlapius tarpusavyje, galima įvertinti bendrakūros galimybes ir grėsmes bei jų poveikį įmonės veiklai. Toks paslaugų įmonės bendrakūros su klientais vertinimas leidžia priimti sprendimus, grįstus kompleksine informacija, kuri gaunama tiek iš paslaugų įmonės, tiek iš jos klientų. Nepaisant to, siekiant tobulinti šią metodiką, reikalingi tyrimai, kurie apimtų ne tik informacinėmis technologijomis grįstas žinioms imlių verslo paslaugų įmones, o ir kitas įmones, kurių veikla imli bendrakūrai su klientais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrakūra; Žinioms imlios verslo paslaugos; Modeliavimas; Miglų teorija; Co–creation; Knowledge intensive business services; Modelling; Fuzzy logic.

ENIncreasingly growing globalisation in business creates new challenges for enterprises, for instance, stronger competition, changing structure of the branch of business, new technologies and markets emerging, etc. Changing conditions demand new solutions that could improve the way enterprises perform and create innovation generating miscellaneous value. Co-creation is a unique way for a joint creation of knowledge and innovation between the entities involved that helps take into account specific needs of clients, improves productivity, growth potential of enterprises, etc. Scientific literature emphasizes the usefulness of co-creation, but the risk that comes together with it should be noted too. It is related to uncertainty that makes the estimation of probability of future events and their importance to the enterprise problematic. Therefore, it is necessary to have an effective method to evaluate the opportunities of co-creation that may emerge between an enterprise of knowledge intensive business services (KIBS) and its clients and to see potential threats. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.ss.83.1.6863
ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/56044
Updated:
2019-01-30 19:13:10
Metrics:
Views: 27    Downloads: 6
Export: