Intercultural communication in higher education institutions

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Intercultural communication in higher education institutions
Alternative Title:
Tarpkultūrinė komunikacija aukštosiose mokyklose
In the Journal:
Kalba ir kontekstai. 2012, t. 5, d. 1, p. 178-185
Keywords:
LT
Komunikacija / Communication; Kultūra / Culture; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pabrėžiama, kaip svarbu skatinti tarpkultūrinį bendravimą XXI amžiuje, ypač švietimo srityje. Atskleidžiama kultūros sąvokos esmė, įvardijamos kategorijos, apibrėžiančios kultūrą, akcentuojant lingvistinės komunikacijos ypatumus, pateikiant bendrus kalbinius skirtumus, būdingus žodynui, gramatikai, prozodiniams faktoriams bei apžvelgiami kai kurie įvairių kultūrų kūno kalbos ypatumai. Kadangi žmonių bendravimą sudaro ne vien kalbiniai aspektai, paminimi svarbiausi religiniai bei požiūrių ir vertybių skirtumai. Pateikiama pasiūlymų, nuo ko pradėti sąmoningą ir atsakingą tarpkultūrinį bendravimą bei kaip turi kisti mokymo dalykų programos, norint tapti sėkmingai veikiančia tarptautine aukštąja mokykla. Kadangi mokslas tampa vis labiau tarptautinis bei tarpkultūrinis, akivaizdu, jog jis nėra vien studentų ir dėstytojų mainai, – tuo tikslu akcentuojamos dažniausiai pasitaikančios problemos, pateikiama patarimų, kaip integruoti kultūrinius veiksnius į mokymo procesą, vadovaujantis TTVAM patirtimi. Pabaigoje pateikiami tyrimo rezultatai bei jų analizė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalus ugdymas; Internacionalizacija; Komunikacinis elgesys; Kultūra; Tarpkultūrinis bendravimas; Tarpkultūrinė kompetencija; Communicative behaviour; Culture; Education; Global; Intercultural communication; Intercultural competence; Internationalization.

ENArticle emphasizes the increased role of intercultural communication, especially in the sphere of education. The authors reveal the notion of culture and provide the categories which constitute culture, concentrating more on differences in linguistic communication, presenting general variations in vocabulary and grammar, prosodic factors and some peculiarities of body language of different cultures. As various, not only linguistic, dimensions are significant in human communication, we touch upon religious aspects, disparities in values and attitudes. The authors suggest what to start with in order to raise cultural awareness of all the participants in intercultural communication and how to internationalize curricula in order to succeed as an international institution. Internationalization of education is not only about exchanging students and teachers; we highlight the most common problems, give some advice on how we, in our higher school, integrate culture into teaching and learning. [From the publication]

ISSN:
1822-5357
Related Publications:
Tarpkultūrinio mokymosi veiksniai: studentų patirtys / Valdonė Indrašienė, Vaida Jurgilė. Socialinių mokslų studijos. 2018, Nr. 10 (2), p. 299-312.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53642
Updated:
2019-02-15 12:21:12
Metrics:
Views: 23    Downloads: 1
Export: