LTStraipsnyje nagrinėjamas privataus ir valstybinio (viešojo) sektorių santykis bei jų sambūvio formos; mokslo darbų analizė išryškina privataus ir viešojo sektorių efektyvumo vertinimo ypatumus. Aptariamos ekonominio efektyvumo taikymo rodiklių galimybės, atsižvelgiant į viešojo sektoriaus subjektų, neužsiimančių materialinių prekių ir paslaugų gamyba, veiklos rezultatus. Remiantis efektyvumo ir teisingumo principais, nagrinėjamas privataus bei viešojo sektorių subjektų pobūdis ir viešojo sektoriaus reformos rezultatai. Empiriškai tiriamas ir vertinamas visuomenės požiūris į rinkos reformos rezultatus, viešojo ir privataus sektorių įvertinimo rodiklius. Nustatyta, kad efektyvumas ne visada yra ir gali būti matu tam tikrai viešojo sektoriaus veiklai įvertinti, nes prasilenkia su visuomenės teisingumo lūkesčiais; efektyvesnę viešojo sektoriaus subjekto (išskyrus subjektus, vykdančius ūkinę veiklą) veiklą lydi paslaugų kokybės ir apimčių mažėjimas, sukeliantis visuomenės nepasitenkinimą.
ENCoexistence of private and public sectors and aspects of their interaction are investigated in the article; having analyzed the of concepts and empirical researches published in scientific literature the peculiarities of the assessment of the private and public sectors efficiency are highlighted. Possibilities of the application of economic efficiency indicator are discussed, taking into account the results of uneconomic activity of public sector subjects. On the basis of the dimensions of effectiveness and fairness the nature of private and public sector subjects as well as the results of reforms going in the public sector are analyzed. Society's attitude to the results of market reforms, the indicators of public and private sectors evaluation are empirically analyzed and assessed. It is determined that the reformers' objective to render public services more efficiently is hardly accompanied by provision of fairness institutionalized in the society: more efficient public sector subjects (except subjects carrying out economic activity) are mostly accompanied by the decrease of services volume and quality, which becomes the main cause discontenting society.