Testing language in the NATO STANAG context

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Testing language in the NATO STANAG context
Alternative Title:
Kalbos gramatikos ir žodyno testavimas NATO STANAG kontekste
In the Journal:
Kalbų studijos [Studies About Languages]. 2013, Nr. 22, p. 119-123
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas kalbos gramatikos ir žodyno vartosenos tikrinimo būtinumas teste, parengtame pagal NATO Standartizacijos Susitarimą (STANAG). NATO STANAG 6001 testas yra anglų kalbos lygio nustatymo testas, skirtas kariniam personalui. Jį sudaro keturi sandai: klausymas, kalbėjimas, skaitymas ir rašymas. Gramatikos ir žodyno sandų šiame teste nėra. Nėra visuotinai priimtos nuomonės, ar gramatika ir žodynas turi būti testuojami kaip atskiri sandai, ar tikrindami klausymo, skaitymo, kalbėjimo bei rašymo gebėjimus mes kartu tikriname ir žodyno bei gramatikos vartojimą. Straipsnio pradžioje autorė pailiustruoja, kaip testavimo komanda supranta gramatikos ir žodyno vartojimą, kaip šios sąvokos yra apibrėžiamos žymiausių lingvistikos ir testavimo specialistų. Toliau yra nagrinėjami visi keturi NATO STANAG 6001 testo sandai, atsižvelgiant į tai, kaip yra tikrinamas žodyno ir gramatikos vartojimas juose. Aptariama, kaip kalbos vartojimo testavimas yra susijęs su testo pagrįstumu, patikimumu, praktiškumu ir poveikiu testuoti. Nagrinėjant kiekvieną testo sandą atskirai yra parodoma, kad testuojamųjų gramatinė kompetencija yra glaudžiai susijusi su kitomis kompetencijomis – sociolingvistine, diskurso, strategine ir komunikacine. Be elementarių gramatinės kompetencijos žinių testuojamajam būtų labai sunku parodyti, kad jis turi kitas kompetencijas. Taip pat straipsnyje parodyta, kad aukštesnis ir aukščiausias kalbos mokėjimo lygis tiesiogiai priklauso nuo gramatikos ir žodyno žinių. Straipsnio pabaigoje yra daroma išvada, kad nėra būtinumo testuoti gramatiką ir žodyną atskiru sandu, tai yra patikrinama tikrinant klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus. Gramatinės kompetencijos tikrinimas atsispindi parenkant tekstus, punktuose, vertinimo skalėse, testuojamųjų pateiktuose rašto ir kalbėjimo darbuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Testavimas; NATO STANAG 6001 testas; Žodynas; Kalbos vartojimas; Testing; NATO STANAG 6001 test; Grammar; Vocabulary; Language use.

ENNATO STANAG 6001 test papers in Lithuania correspond to the components of the Standard Language Profile, namely Listening, Speaking, Reading and Writing. Test papers with labels "Grammar", "Vocabulary" or "Language in Use" are not designed. This article focuses on the role and the ways of how vocabulary and grammar in the Lithuanian STANAG 6001 test are assessed. As it is seen from contemporary researchers’ works, language proficiency involves not only language knowledge, but discourse, sociolinguistic knowledge and strategic competence. Therefore, while assessing proficiency of language, assessing language knowledge is only one part of it. Both knowledge and the ability to use it are essential parts for communication. While assessing the test takers’ language ability inferences on the person’s language knowledge and strategic competence are made. Knowledge of vocabulary, grammar, and spelling are essential in language proficiency. Without elementary knowledge of language one will not be able to show the other competences or skills in the target language. On the other hand, test takers with higher level of language competence are able to compensate for a certain lack of other competences by making use of their language resources. And finally, it is indicated that there is no need to design separate papers for testing Vocabulary, Grammar or Language Use, as they are incorporated and assessed in tests of Listening, Speaking, Reading and Writing. [From the publication]

DOI:
10.5755/j01.sal.0.22.2969
ISSN:
1648-2824; 2029-7203
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/51214
Updated:
2025-02-28 13:38:44
Metrics:
Views: 156    Downloads: 12
Export: