LTStraipsnyje, skirtame poeto Simono Dacho kūrybai aptarti, pirmiausia apžvelgiamas istorinis ir kultūrinis XVII a. kontekstas – pateikiama trumpa humanizmo ir reformacijos apžvalga, Karaliaučiaus, kaip to meto lietuviškos spaudos centro vaidmuo, literatūros nacionalinėmis kalbomis atsiradimas Europoje. S. Dacho asmenybės ir veiklos apžvalga pradedama nuo kūrėjo biografijos kartu apibūdinant ir jo gimtąją Klaipėdą – nedidelį provincijos miestą, kuris tuo pat metu buvo ir ūkinę ir strateginę reikšmę turintis Baltijos jūros uostas, įvairių tautų komunikacijos erdvė. Iš gausaus S. Dacho 1400 poezijos kūrinių palikimo liūto dalį sudaro įvairioms asmenybėms dedikuota proginė poezija, kuri XVII a. Europoje buvo masinis reiškinys. Ypatingą poziciją užima giedoti skirta S. Dacho poezija, įtraukta į įvairius amžininkų sudarytus giesmių rinkinius. Didžiausias dėmesys straipsnyje skiriamas žymiausiai su S. Dacho vardu siejamai giesmei „Anke van Tharaw“ („Taravos Anikė“), su F. Silcherio 1826 m. sukurtąja melodija tapusiai vokiečių liaudies daina. Nekvestionuojant šio vestuvėms skirto epitalamijo autorystės aptariamas kūrinio turinys ir poetikos ypatumai; analizuojami posmai, kurie perteikia XVII a. vidurio Klaipėdos miesto paveikslą. „Taravos Anikėje“ jis sujungė autobiografiškai išklotą autoportretą su savo gimtojo miesto portretu, kuriam perteikti pasitelkė lantes urbium žanrą. Straipsnyje atskleidžiama ypatinga S. Dacho reikšmė regiono kultūros istorijoje: poetas pripažino lietuvių kalbą lygiateise nacionaline kalba; būtent per jį Klaipėda buvo įvesta į vokiečių literatūrą.
ENThe article, devoted to discussing the works of poet Simon Dach, firstly reviews the historical and cultural context of the 17th century. It provides a brief overview of humanism and reformation, elaborates on the role of Konigsberg, as the centre of Lithuanian press of that time, and the emergence of literature in European national languages. The review of Dach's personality and activity begins with his biography and a description of his native Klaipėda, a small provincial city, which had a strategically and economically important port of Baltic Sea, as well as the communication space of different nations. Dach wrote 1400 poetry works, including commemorative poetry devoted to various personalities, which was a mass phenomenon in Europe the 17th century. Dach's poetry intended for singing, included in various collections of songs composed by contemporaries, is regarded as especially valuable. The article mostly focuses on the song "Anke van Tharaw" ("Anike of Tarawa") associated with the name of Dach, which became a German folk song as Friedrich Silcher created a melody for it in 1826. Without questioning the authorship of this epithalamium intended for weddings, the content of this work and peculiarities of its poetic nature are discussed; the verses that convey the image of Klaipėda in the 17th century are analysed. In "Anke van Tharaw" ("Anike of Tarawa"), he combined an autobiographically arranged self-portrait with the portrait of his home town and used the genre of lantes urbium to convey it. The article reveals the special significance of Dachas in the history of the region's culture: the poet recognized the Lithuanian language as an equal national language; it was through it that Klaipėda was introduced into German literature.