LTIšanalizuotos galimybės diegti naujas technologijas Lietuvos geležinkelyje - tai supergreitojo geležinkelio linijos statyba I Kretos koridoriuje. Siūloma šią liniją projektuoti mišrią, t. y. skirtą tiek keleivių, tiek ir krovinių eismui. Autoriaus atlikti tyrimai parodė, jog keleivių vežimuose tarp keturių didžiųjų Lietuvos miestų - Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių - dominuoja lengvieji automobiliai, kurie perveža net 81,3 % tiesioginių keleivių, autobusai perveža 14,9 % ir geležinkeliai - tik 3,8 % keleivių. Todėl pagrindinė visuomeninio tarpmiestinio transporto problema - susigrąžinti keleivius. Darbe taip pat nustatytos perspektyvinės geležinkelių ir kelių transporto rinkos vietiniuose, tarpmiestiniuose ir tarptautiniuose keleiviniuose vežimuose.
ENThis article provides the analysis of the possibilities to install new technologies in the Lithuanian railways the building of a high speed railway line I in Kreta corridor. It is advisable to project this line as a mixed one, i.e. intended for both passenger and goods traffic. The research earned out by the author has shown that light transport dominates in passenger transportation among four cities of Lithuania Vilnius, Kaunas, Klaipeda and Siauliai, which transports even 81.3 % of direct passengers. Buses carry 14.9 % and only 3.8 % of passengers are carried by railway transport. Therefore the main problem public transport is facing is to "get the passengers back" from light transport means, i.e. cars. The prospective railway and road transport markets in local, intercity and international passengers' transportations are also established in this work.