LTTarptautiškumas versle kaip reiškinys yra svarbus įmonių konkurencingumui. Straipsnyje siekiama ištirti tarptautinės bendrovės tarptautiškumo strategiją, analizuojant pagrindinius aktyvius ir reaktyvius veiksnius, turinčius įtakos internacionalizacijos procesui. Tyrimas atliktas įmonės "Danisco Sugar" visuose padaliniuose Baltijos šalyse. Buvo renkama informacija apie įmonės veiklą bei atlikta apklausa (2009 m. apklausiant 25 vadybininkus Danijoje, Lietuvoje ir Latvijoje). Atvejų analizė ir apklausų duomenys leidžia daryti išvadą, kad tiriama įmonė teko imtis veiksmų, prieš patenkant į naujas tarptautines rinkas. Tyrimai rodo, kad tarptautinės bendrovės sprendimą siekti užsienio rinkų lemia tiek aktyvūs, tiek reaktyvūs veiksniai. Empirinio tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad tarptautinės kompanijos internacionalizaciją inicijavo keli veiksniai: aplinka, rinka, vidinės organizacijos struktūros ir gamyba. "Danisco Sugar" geografiškai pirmiausia plėtėsi tose šalyse, kurios buvo artimesnės tiek geografiškai, tiek ir kultūriškai psichologine prasme. Taigi galima teigti, kad "Danisco Sugar" internacionalizacijos procesas Baltijos šalyse atitiko Upsalos internacionalizavimo modelį.
ENInternationality in business as a phenomenon is important for the competitiveness of enterprises. The aim of the article is to investigate the international company's internationalization strategy by analysing the main active and reactive factors which influence the internationalization process. The research was carried out in all branches within the Baltic States of Danisco Sugar. Information about the company's activities was collected and a survey conducted (interviewing 25 managers in Denmark, Lithuania and Latvia in 2009). The case analysis and the survey data suggest that the company under the study had to take actions before entering the new international markets. The research shows that the decision of the international company to seek for the foreign markets is determined by both active and reactive factors. The empirical research results suggest that the internationalization of the international company was conditioned by several factors: environment, market, internal organizational structure, and production. Danisco Sugar was the first to expand geographically in countries that were closer both geographically and culturally-psychologically. Thus, it can be stated that the internationalization process of Danisco Sugar in the Baltic States was in line with the Uppsala internationalization model.