LTKuršo kunigaikštystė, susidariusi žlugus Livonijai 1561-1562 m., apėmė pietinę ir vakarinę šiandieninės Latvijos dalį. Muitų mokesčių rinkimas reikšmingiausiuose kunigaikštystės uostuose - Vindavoje (Windau, dab. Venspilis) ir Libavoje (Libau, dab. Liepoja) - buvo kunigaikščio prerogatyva. 1600-1629 m. Abiejų Tautų Respublikos karas su Švedija pakeitė jėgų išsidėstymą regione. Švedija, užėmusi Rygą 1621 m., tapo artimiausia kunigaikštystės kaimyne ir šešerius metus trukusių Altmarko (dab. Stary Targ) paliaubų metu sugebėjo primesti jai sutartį dėl jūrų laivybos muito - licentos - rinkimo iš Kuršo uostų. Sudarant kitas paliaubas Štumsdorfe (dab. Sztumska Wieś) 1635 m. Prūsijai ir Kuršui pavyko išsivaduoti iš švedų dominavimo savo uostuose, tačiau Lenkijos karalius ir Lietuvos didysis kunigaikštis Vladislovas Vaza nusprendė tęsti švedų muitų politiką Prūsijai ir Kuršui priklausančiuose uostuose. Išsami muitų politikos Kuršo uostuose XVII a. ketvirtajame-penktajame dešimtmečiais analizė atskleidžia skirtingą tiek Kuršo kunigakščių, tiek kaimyninių valstybių požiūrį į šio klausimo sprendimą. Kunigaikščių pagrindinis tikslas buvo skatinti vietinę prekybą palaikant žemus muito tarifus, o Švedija ir Abiejų Tautų Respublika pirmiausia siekė realizuoti savo politines ambicijas. Abi valstybės, rinkdamos prekybos Baltijos jūra muitus, visų pirma tikėjosi papildyti savo iždo pajamas. Švedija - siekdama praplėsti savo valdas, Abiejų Tautų Respublika -keldama tikslą tapti jūrine valstybe. Tokios politikos rezultatas buvo tas, kad per gana trumpą laiką, t. y. per 15 metų (nuo 1630 iki 1646 m.) Vindavos ir Libavos uostuose daugybę kartų buvo keičiamos muitinės darbo sąlygos, o jūrų laivybos muitų (licentos) tarifai svyravo nuo 3,5 iki 5,5 procentų.
ENThe Duchy of Courland which was formed following the fall of Livonia in 1561-1562 encompassed southern and western parts of present-day Latvia. Collection of customs duty and taxes in the key ports of the Duchy - Vindava (Windau, now Venspils) and Libava (Libau, now Liepoja) - was the Duke's prerogative. The war between the Polish-Lithuanian Commonwealth and Sweden which escalated in 1600-1629 influenced the alignment of powers in the region. Sweden which occupied Riga in 1621 became the immediate neighbour of the Duchy and during the six-year Truce of Altmark (now Stary Targ) managed to impose an agreement regarding the collection of licenta - the customs duty on marine navigation - from the ports of Courland. Following the Treaty of Stuhmsdorf (now Sztumska Wies) of 1635 Prussia and Courland managed to reduce the domination of the Swedes in their ports, however, the King of Poland and the Grand Duke of Lithuania Vladislovas Vaza (Vladislaus IV Vasa; Władysław IV Vasa) was eager to continue pursuing the policy of custom duty initiated by the Swedes in Prussian and Curonian ports. Exhaustive inquiry into the policy of customs duty in the ports of Courland in the period between 1630s and 1640s revealed different approaches to the solution of the said problem pursued by the dukes of Courland and the leadership of the neighbouring states. The dukes saw the promotion of local trade by sustaining low tariffs of the customs duty as their main goal whereas Sweden and the Polish-Lithuanian Commonwealth strived to implement their own political ambitions. Both countries viewed the realization of the customs duty on trade in the Baltic Sea as a means to replenish their treasuries. Sweden aspired to extend its territories and the Polish-Lithuanian Commonwealth aimed at becoming a maritime state.This policy resulted in the facts that in a considerably short time, i.e. 15 years (from 1630 to 1646), operating conditions of customs in the ports of Vindava and Libava underwent numerous changes and the tarifs of the customs duty on marine navigation (licenta) ranged from 3.5 to 5.5 percents.