Henrikas Kačinskas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Henrikas Kačinskas
Publication Data:
Vilnius : Kultūros, filosofijos ir meno institutas, 2006.
Pages:
128 p
Notes:
Asmenvardžių rodyklė.
Contents:
Pratarmė — Lietuvių aktorinės mokyklos formavimosi savitumai — Henriko Kačinsko vaidybos raida — Aktoriaus kelio pradžia — „Vilkolakis“: parodija, šaržas, bufonada — Boriso Dauguviečio spektakliai: farso ir amplua pančiai — Andriaus Olekos-Žilinsko laikotarpis: ekspresionistinio grotesko link — Michailas Čechovas Valstybės teatre. Jo pedagogikos problema ir pamokos Valstybės teatro aktoriams — Michailo Čechovo spektakliai Kauno dramoje. Michailas Čechovas ir Henrikas Kačinskas: tragikomiškojo grotesko pamokos — Algirdo Jakševičiaus „Marko milijonai“: gesto ir žodžio architektonika — Henrikas Kačinskas Romualdo Juknevičiaus spektakliuose: peržengiant žanro ribas — Emigracijoje — Išvados — Reziumė anglų kalba.
Summary / Abstract:

LTKnygoje pirmą kartą išsamiai ir originaliai nagrinėjama vieno iš talentingiausių Lietuvos tarpukario aktorių Henriko Kačinsko (1903–1986) kūryba. Kačinsko sceninę kūrybą galima laikyti lietuvių aktorinės mokyklos vystymosi pavyzdžiu: jis dirbo su visais tarpukario lietuvių teatro režisieriais (mažiausiai su K. Glinskiu) ir ypač gerai perprato jų vaidybos pamokas. Tačiau, kita vertus, Kačinsko kūryba išsiskiria iš visų to meto aktorių kūrybinių biografijų. Nė vienam iš jų nepavyko taip kūrybiškai išnaudoti visų režisierių siūlomų (ir paskatintų asmeninės iniciatyvos bei smalsumo) galimybių ir, ko gero, nė vieno iš jų artistinė prigimtis nebuvo tokia lanksti ir kartu unikali.Šio darbo tikslas ir yra patyrinėti, kokiomis sąlygomis brendo meninė Kačinsko individualybė bei asmenybė, kuo ji išsiskyrė iš Valstybės teatro dramos trupės, kaip šios trupės vaidybą ir konkrečiai Kačinsko kūrybą veikė atskiri režisieriai ir apskritai režisūros raida. [sutrumpintas autoriaus tekstas]

ENThe study represents an original and penetrating approach to the work of Henrikas Kačinskas (1903-1986), one of the most brilliant Lithuanian actors of the interwar period. Ramunė Balevičiūtė analyses the peculiarities of the development of Kačinskas's artistic individuality, describes its' oneness in comparison with the rest of the troupe of the State Theatre. Also the author seeks to show the impact which individual directors and the development of directing in general had to Kačinskas's and the whole company's work. The analysis of the different periods of Kačinskas's work displays his artistic evolution which is relevant to the development of Lithuanian professional theatre. On the other hand, the Kačinskas's artistic nature was quite unique. He started as a farcical and buffoonery actor in “Vilkolakis” satiric theatre. These artistic qualities were very handy to director Borisas Dauguvietis who based his direction on the role specialization and farcical and caricature manner of acting. Andrius-Oleka Žilinskas and Michael Chekhov who brought the conceptual directing to Lithuanian theatre, primed about the coherent methods of acting which enabled to unclose the variety of actors' artistic individuality. In fact, Kačinskas was the one who mastered best the new way of work, because his artistic nature most matched the character of stage creation of Oleka-Žilinskas and Chekhov. Kačinskas's work with Chekhov had a crucial impact on his future artistic evolution. The innovative approach to the comic genres allowed him to overpass the framework of a particular genre. In his most prominent roles, especially in the performances of Romualdas Juknevičius, Kačinskas integrated a profound psychological cause and tension into an expressive stage form and achieved a striking suggestion. [From the publication]

ISBN:
9986638747
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/4542
Updated:
2021-01-28 20:23:17
Metrics:
Views: 34
Export: