Ecoprenership: Lithuanian companie's case

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Ecoprenership: Lithuanian companie's case
In the Book:
Verslo aktualijos būsimųjų vadybininkų požiūriu. Kaunas: Kauno kolegija, 2012. P. 37-42
Summary / Abstract:

LTEkoverslumas gali būti apibūdinamas kaip "verslumas aplinkosaugos atžvilgiu". Ekoverslumą galima apsibrėžti tais pačiais fundamentiniais verslumo aspektais, mažiau orientuojantis į valdymo sistemas ar technines procedūras, o daugiausia dėmesio skiriant toms verslininko asmeninėms iniciatyvoms ir grupės įgūdžiams, kurie padeda siekti rinkos sėkmės aplinkosaugos naujovių srityje. Straipsnyje nagrinėjamos kokybės ir aplinkosaugos dermės organizacijoje problema, kai ieškomas sprendimas dėl verslo strategijos, o strateginiu sprendimo prioritetiniu kriterijumi renkamasi aplinkosauga. Tyrimas remiasi Lietuvos įmonių Lietuvoje atvejų analize. Pristatoma kokybės valdymo problemos dvejose įmonėse: UAB "Kauno stiklas", UAB Aurika. Konstatuojama, kad siekiant aplinkosaugos tikslų, įmonėms tenka investuoti papildomai į naujus įrengimus, tad tenka konsoliduoti finansinius išteklius, ieškoti partnerių ir prisiimti įvairių rizikų. Tai dažnai būna stabdantis ekoinovaciją veiksnys. Norint tapti ekologine įmone, reikia įveikti kelias kliūtis, kurios leistų gauti žaliosios įmonės pavadinimą. Svarbiausias siekiamas privalumas galėtų būti geresnė klientų nuomonė apie įmonę. Žinant, kad produktas yra ekologiškas ir nedaro žalos gamtai, labiau norisi jį vartoti ir rūpintis mūsų planeta. Tenka konstatuoti, kad modernusis amžius jau nebėra grįstas įprastu pramonės verslo modeliu. Siekiant konkuruoti ir sėkmingai kurti verslą, verslas turi kurti ir įgyvendinti naują ekologiškai efektyvų verslo modelį.

ENEco Enterprise may be defined as an enterprise from an environmental point of view. Eco enterprise may be defined in the same fundamental aspects of enterprise drawing less attention to management systems of technical procedures and focusing on those personal initiatives of the businessperson and group skills helping to achieve success in the field of environmental innovations. The article analyses issues concerning qualitative and environmental coherence in the organization while searching for a solution for business strategy, when the key criterion of strategic solution is the environment. The research is based on the analysis of cases of Lithuanian companies. It analyses issues of quality management in two companies: UAB Kauno stiklas and UAB Aurika. It is stated that in order to achieve environmental goals companies have to invest in new equipments; therefore, they have to consolidate their financial resources, to look for partners, and to take various risks. These factors often deter eco innovations. In order to become eco-company, it requires overcoming of a few obstacles allowing the company to receive the name of a green company. The most significant targeted advantage could be better opinion from customers on company. Knowledge that the product is ecological and does not harm the environment grows the desire to use the product and to care for our planet. It has to be noted that modern age is no longer based on simple model of industrial business. In order to compete and establish a successful business it must include creation and implementation of new ecologically effective business model.

ISBN:
9789955272656
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45237
Updated:
2019-02-25 23:24:09
Metrics:
Views: 23
Export: