LTIntensyvios pasaulinės konkurencijos akivaizdoje kompanijos siekia didesnio efektyvumo perkonfigūruodamos savo vertės grandines ir to pasėkoje perskirstydamos atskiras pridėtinę vertę kuriančias veiklas ir užduotis tinkamiausiems adresatams. Straipsnio tikslas yra išanalizuoti ir atskleisti egzistuojančią subrangos artimoje šalyje praktiką ir jos perspektyvą Baltijos regione. Tyrimo rezultatai rodo, kad žvelgiant iš Skandinavijos ofšorinių kompanijų perspektyvos, tinka apibūdinimas „vienas dydis tinka visiems“. Skandinavų kompanijų ofšorinė veikla Baltijos regione yra labai panaši. Labai panašios priežastys, dėl kurių vystoma subranga artimoje šalyje (kaštų mažinimas, rinkos artumas ir pan.). Tirtos kompanijos panašiai elgėsi rinkdamosi partnerius ir sudarydamos kontraktus. Subrangos artimoje šalyje pobūdis leido tirtoms kompanijoms pasinaudoti nauda, kurią teikia veiklos išskaidymas, neinvestuojant į tiesioginę šių veiklų nuosavybę. Tačiau kompanijoms kainavo kelionės ir pardavėjų mokymai. Tyrimo rezultatai taip pat rodo, kad subrangą artimoje šalyje skatina ne tik kaštų minimizavimas, bet labiau prieiga prie strateginių išteklių, rinkų ir su autorinėmis teisėmis susiję veiksniai. Visų tipų veiklos yra potencialus objektas perkėlimui į kognityviai ir geografiškai artimas vietas su atitinkamomis technologinėmis kompetencijomis, gebėjimais ir žiniomis. Lietuviai pardavėjai aktyviai renkasi bendradarbiavimą su Skandinavijos kompanijomis, o tai rodo, kad egzistuoja tam tikra kongruencija tarp Lietuvos pardavėjų strategijų ir Skandinavijos ofšorinių kompanijų požiūrio.
ENIn the face of intense global competition, the companies seek higher efficiency by reconfiguring their value chains and as a result redistributing the activities and tasks creating different added value to the most suitable addressees. The aim of the article is to analyse and disclose the practice of subcontracting in a close country and its prospects in the Baltic region. Research results indicate that from the perspective of Scandinavian offshore companies, the description ‘one size fits all’ applies. Offshore activities of Scandinavian companies in the Baltic region are very similar. The reasons for developing subcontracting in a close country are very similar (cutting costs, market proximity, etc.). The behaviour of analysed companies in selecting the partners and concluding the contracts was similar. The type of subcontracting in a close country allowed the companies to benefit from diversification of activities without investing into direct ownership of such activities. However, the companies incurred travelling and salespeople training costs. Research results also indicate that subcontracting in a close country is encouraged not only by cost minimization, but more by the access to strategic resources, markets and factors related to copyright. All types of activities are a potential object to be transferred to cognitively and geographically close locations with respective technological competences, skills, and knowledge. Lithuanian salesmen are actively cooperating with Scandinavian companies, which indicate a certain congruency between the strategies of Lithuanian salesmen and the attitudes of Scandinavian offshore companies.