Cooperation and partnership possibilities within innovation process of Lithuanian laser companies for strengthening their competitive advantages

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Cooperation and partnership possibilities within innovation process of Lithuanian laser companies for strengthening their competitive advantages
Alternative Title:
Lietuvos lazerių įmonių bendradarbiavimo ir partnerystės galimybės inovaciniame procese stiprinant jų konkurencinius pranašumus
In the Journal:
Socialiniai tyrimai. 2011, Nr. 2 (23), p. 59-68. [Social Research]
Summary / Abstract:

LTAtliktu tyrimu siekta išanalizuoti bendradarbiavimo ir partnerystės galimybes inovaciniame procese, stiprinant Lietuvos lazerių įmonių konkurencinius pranašumus. Šis straipsnis remiasi neseniai atliktais, pusiau struktūruotais interviu Lietuvos lazerių pramonės šakoje (2010–2011 m.), kurių metu apklausta beveik pusė Lietuvos lazerių įmonių. [...] Kokybiniams pusiau struktūruotiems interviu su Lietuvos lazerių įmonių vadovaujančias pareigas užimančiais ekspertais naudotas klausimynas apima keturias klausimų grupes, kurios pagrindžia pasirinktą tyrimo struktūrą ir aukščiau apibrėžtus uždavinius bei tikslą. Pirmos klausimų grupės klausimais siekta išsiaiškinti pirmines skirtingų departamentų funkcijas ir kitus svarbius Lietuvos lazerių įmonių organizacinės struktūros elementus. Antra klausimų grupe dėmesys fokusuojamas į inovatyvių idėjų komercializacijos ir inovacinių procesų formalizavimo procesus Lietuvos lazerių įmonėse, integruojant tokias strategijas kaip žmonių išteklių, inovacijų ar mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros strategijos ir efektyviai naudojant finansinius bei žmonių išteklius. Ši klausimų grupė taip pat apima įvairias inovatyvias vadybines priemones, skatinančias Lietuvos lazerių įmonių inovacinius procesus. Trečia klausimų grupė inkorporuoja tokius svarbius tyrimui aspektus kaip tarporganizacinis bendradarbiavimas, partnerystė Lietuvos lazerių šakoje, atvirumas rinkai ar gebėjimas taikyti žinių ekonomikos principus. Paskutinioji klausimų grupė skirta bendros informacijos apie įmones (pvz., dydis, pajamos, darbuotojų skaičius, gyvavimo trukmė ir kt.) surinkimui ir tokių inovacijų veiklą demonstruojančių rodiklių kaip įgyvendintų inovatyvių idėjų procentinė išraiška, pajamų augimas, pelno marža, investicijos į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą bei jų grąža vertinimui.Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos lazerių įmonių užimama stipri pozicija tarptautinėje mokslinių lazerių rinkos segmente yra tik vystymosi etape. Siekdamos sustiprinti savo konkurencinius pranašumus pramoninių lazerių segmente ir išlaikyti stiprią poziciją mokslinių lazerių segmente, Lietuvos lazerių įmonės susiduria su būtinybe ne tik bendradarbiauti su esamais partneriais, bet ir plėsti partnerystės ryšius su švietimo institucijomis, mokslinių tyrimų ir plėtros organizacijomis bei tarpininkais inovacijų procese. Barjerai inovacijų procesui ir žinių sklaidai lazerių pramonės šakoje gali sutrukdyti organinę ir struktūrinę tiriamų įmonių plėtrą, sumažinti laukiamas sinergijas ir apriboti lazerių rinkos žaidėjus esamoje rinkoje.

ENThe present research is to analyze the cooperation and partnership possibilities within innovation process of Lithuanian laser companies for strengthening their competitive advantages. It is inspired by results of recently conducted semi structured interviews in the Lithuanian laser industry (2010-2011), where nearly half of all the Lithuanian laser firms were covered. Results of the research we conducted led to the understanding that a strong position of Lithuanian laser companies in global markets of scientific lasers is only the naissance of Lithuanian laser industry. To strengthen their competitive advantages in the industrial segment and to maintain their strong positions in the segment of scientific lasers, Lithuanian companies need to cooperate not only with other peers, but also with educational and R&D organizations as well as intermediaries within the innovation process. Barriers to the innovation and knowledge diffusion in the laser industry could endanger the organic and structural growth of the investigated firms, cut the expected synergies and imprison laser players in the existing laser market.

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/44303
Updated:
2025-02-25 11:25:10
Metrics:
Views: 17    Downloads: 2
Export: