LTStraipsnyje yra atskleidžiama pedagogų pasaulėžiūros kompetencijų raidos paradigma, kuri išsivysto "laisvojo" ugdymo formavimosi procese. Šis ugdymo tipas iš esmės pristato radikalaus pedagoginio pliuralizmo idėjas ir atskleidžia postmodernizmo dabartinėje pedagogikoje bei ugdymo realybėje suvokimus. Taip pat analizuojami reikšmingi dabarties pedagogui konceptualizacijos edukaciniai kontekstai. Šie kontekstai pagrinde yra nukreipti į pedagogiką, kadangi, jais remiantis, vaikystė yra suvokiama kaip ugdymo vertybė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pasaulėžiūros kompetencija; "Laisvasis" mokymasis; Šiuolaikinis pedagogas; Vaikų ir saugusiųjų edukacinė sąveika bei išraiška; World-view competence; "Free" education; Modern educator; Educative interaction and expression of children and adults.
ENParadigm, which develops in the process of "free" education formation, of alternation of world-view competencies of pedagogues is revealed in this article. This type of education in essence represents ideas of radical educational pluralism and reflects receptions of postmodernism in contemporary pedagogy and practicality of education. Significant educational contexts of conceptualisation for contemporary pedagogue are analysed. These contexts are basically directed at pedagogy, because childhood, on their grounds, is perceived as a value of education. [From the publication]